söndag 24 januari 2010

Märker Ni

Är era sinnen öppna? Ser ni, hör ni och känner ni............ljuset! En påtaglig skillnad både på morgonen och eftermiddagarna här i Stockholm. Fåglarna får precis som vi människor "känningar" och låter mer än på väldigt länge. Visst är det ljuvligt.

Jag precis som många av er där i cyberspace längtar efter våren. Vi skriver om vår längtan och vi delar med oss av vackra vår och sommar bilder. Jag förespråkar ju alltid att "vara här och nu". Insupa stunden. Vara närvarande just när det sker. Inte vara innan eller efter utan just mitt i. Det är inte alltid lätt, nopp, men kanske behövs en liten påminnelse. I alla fall behöver jag det. Njut av den fina vintern. Äntligen en kall och snörik vinter som erbjuder allehanda utomhusaktiviteter. Det är i alla fall inte vi 08:or bortskämda med. Våren kommer, skynda inte på utan ta vara på årstiden vi har just här just nu. Kramar till er alla.

8 kommentarer:

Pennelina sa...

Visst är det härligt :-)

Kram från mig!

Ulrica sa...

Ja, visst kommer den ljuvliga våren... men först kommer det mer kyla och snö ;)

Du fick väl mitt svar på sms:et? Och imorgon ska jag på intervju..... håll tummarna.

Ingela´s blogg sa...

Vi hade ett levande vårtecken idag, Johnny kom in med en näbbmus!

Lissen sa...

Jag njuter av det härliga ljuset så kommer lite mer för varje dag.
Det gäller att se det.
Ha det gott!

Mona sa...

En bild med underbart ljus i. Det märks så tydligt på eftermiddagen att ljuset återvänder. Det är inte längre mörkt kl 16! Jag håller absolut med dig. Vi är inte vana vid vinter i Göteborg heller. Just därför njuter jag i fulla drag. Jag är själv förvånad att jag faktiskt gillar att det är kallt ute!

Lairama sa...

Ja det är en härlig vinter vi får vara med om och nu kan vi ju njuta av mer ljus och lite fågelkvitter också.

Kram på dig själv du :)

Susanne sa...

Så härligt att läsa dina rader för det är precis det här jag känt av ffa senaste veckan. Det känns så underbart med ljuset som kommer sakta men säkert!!!

Viola sa...

Ojoj, dette bildet har du fanget på en helt vidunderlig måte! :) Javisst har jeg merket den, solen.. den nærmer seg mer og mer.. og javisst, har merket at fuglene gleder seg også, de synger til og med innimellom! :))