torsdag 21 januari 2010

Torsdagsfoto/Titta Ner På Något

La famiglia tyckte jag var heltossig när jag låg där på rygg och fotade "lilla" S. Jag var nyfiken på att prova en annorlunda fotovinkel och ja, jag tycker det blev häftigt. Det är ju så att nu när jag har blivit så fotointresserad finns det i stort sett inga hämningar i kroppen eller sinnet när det gäller idéer på vinklar och ljus. Testing, testing hur knasigt det än verkar ;-). Det är väl därför maken så sällan vill följa med på promenad om kameran är med ha, ha. Torsdagsfoto.

18 kommentarer:

Anette sa...

Härlig bild från annorlunda vinkel!
hihi, känner igen det där och med åldern kommer ju att man inte bryr sig så mycket om vad andra tycker eller hur?! Lite spärrar har jag väl fortfarande om man ska fota ute på stan eller bland folk, men det kanske ändrar sig efter 50 ;-)

Lisa sa...

En himla bra bild fick du till och visst känns det igen det med maken och promenaderna ;-)

Husbilen Credo sa...

Bra foto och kul vinkel. Visst ska man fota allt man ser i olika vinklar. Maken tycker jag är tokig för jag fotar när han kör bil. Allt som kommer i min väg.
Och det bästa man kan radera utan att bli ledsen om bilden i blev bra.

Ha en bra torsdag! LottaM

Pennelina sa...

Det är nog många som skulle skratta om de såg oss fotoentusiaster i stundens hette på jakt efter DEN bilden ;-)

Flott bild!

Kram

Resa med Herbert sa...

Hej!

Fin bild, och denna någon hon tittar ner på är du, förstår jag.

Må gott, önskar Irene

Maria sa...

Mycket fin bild!
Visst är det så att man testar och testar. Det är tur att jag är ensam på de flesta av mina fototurer, men ibland undrar nog folk som ser en vad man håller på med. Men det bjuder jag på :))
Ha en bra dag!

Lissen sa...

Jajamensan Marie, man måste testa alla vinklar. En fin bild på dottern, blev det i den vinkeln.

Visst har man lite kul, medan man lär sig genom att pröva!
Ha en skön torsdag!

christina sa...

Absolut rätt att hitta nya vinklar, det är mitt nästa projekt när min stukade fot har läkt och kanske det har blivit lite varmare ute. Kul med din dotter och 3:e platsen!!

Pialotta sa...

Det du skriver känner jag så väl igen.. kryper och krumbuktar oxså i alla de konstiga ställningar.. det är så man ska göra.. så säger "experterna" mannen här är lik din då det gäller promenader.. han promenerar på, jag stannar upp och har hela tiden kameraögonen på vakt;-) Hur som helt så blev ditt fotouppdrag oxså denna gång helt fantastiskt bra:-)

Erik "Semlan" sa...

Roligt att du testar och experimenterar. Det händer att jag själv gör det (familjen är ganska trötta på detta, speciellt sambon). Detta "liten som en myra" foto du visar upp blev ju riktigt lyckat. Skojig vinkel.
Tack för din kommentar hos mig. Jo du, det var högt. Jag ska tillbaka dit upp och ta bilder en bättre dag. Det regnade när jag var där (syns kanske på hustaket?).

Camilla (Rantis) sa...

Jadu, i bland tittar folk lite konstigt på mig med när jag fotar...
men i bland hittar man det bästa vinklarna upp å ned....

Snyggt fotat, bra bild!

Kerstin sa...

Haha, ja det är lustigt vad ensam man kan bli på sina promenader när kameran är med. ;)
Härligt foto. Kul att testa nåt nytt.
Ha en fin dag.

cat sa...

Det var en härlig bild i en rolig vinkel:)

Unknown sa...

Morrn.

Kul bild med ovanligt perspektiv.

Vad synd att ansiktet blev mörkt.

Tänk om du haft t.ex. DN på marken, som reflexskärm....

Ha de bra.
Hasse A

PS. Om du har gubben med på promenad så får du inte så många bra bilder......

Anneli sa...

Ja du...jag känner igen mig totalt! De i min närhet undrar hur långt jag kan gå för att få just den bilden! Och många gånger tror jag att de tycker det är mera pinsamt än vad jag gör för jag skäms inte ett dugg! :O))

En häftig bild från ett annorlunda perspektiv som gör lite perspektivskevhet! Det är härligt tycker jag!

Lotta sa...

Hahahah!!!!!! Kul text och en härlig bild på tjejen...Visst skall man exprimentera
Det är ju det man lär sig på.
Snyggt jobbat...
Kramizzz / Lotta

Hedwig sa...

Alla tycks känna igen sig i din text - men så är det ju. Kul vinkel den måste jag texta, synd att jag har såna problem med knäna.

Viola sa...

Stilig bilde! :)) Du, har du meldt deg på fotokurset? Det Nikonkurset? Jeg har ikke gjort det.. skulle gjerne, men..