onsdag 6 januari 2010

Zzzzzzz

23.18. Har haft middagsgäster. Är trött så ögonen kliar. Kan inte sova. Försökt läsa men det känns som om jag har "myror i hela pälsen" och kan inte koncentrera mig. Japp, en stunds surfande bland mina go'a cybervänner får det bli. Hos BP hittade jag det perfekta insomningsmedlet ;-).

‏Vilken svordom använder du mest? Skit också.
Äger du en iPod? Nopp, men lånar "lilla" F´s ibland.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 05.00 de dagar jag ska jobba.
Använder du flip-flops? Nej.
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA Maxi.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Med en vän. Hade du frågat för 10 år sedan skulle svaret vara ett annat. Lugn och ro tack ;-).
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En häst till mig och "lilla" F.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Peter Jöbacks senaste. Uuuuunderbar!.
Vad åt du till middag senast? Helstekt fläskfilé, ugnstekta rotfrukter och whiskeysås. Panacotta med bärsås.
Använder du huvtröjor? Ja, ganska ofta.
Kan du vissla? Nja, det kan jag inte påstå.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Absolut, men det bekommer mig inte. Synd om dem ;-).
Tittade du på tecknat när du var liten? Scooby Doo var en favvis.
Läser du för skojs skull? Älskar att läsa. Gärna spänning.
Diskar du din egen disk? Gör inte alla det?
Har du gråtit offentligt? Jag kan inte styra tårarna. De kommer när de ska ut helt enkelt.
Har du en stationär dator eller en laptop? Både och.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, om det är nå´t som intresserar mig.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Jag är fin som jag är ;-)
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Hallå, är detta inte 2000-talet?
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej, men på Barbados.
Vad har du med dig in på bion? Godis.
Vem var din favoritlärare och varför? Matte- och kemiläraren Karin. Hon såg mitt brinnande intresse och uppmuntrade mig.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? De naturvetenskapliga.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet.
Om du har körkort, när fick/tog du det? Mellan tummen och pekfingret, 20 år sedan.
Vilken är din favoritdrink? Torrt vitt vin med fläderblomsaft.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Helst mer än sju.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Har hittat en bra balans.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Ha, ha, ha. Skämtar du. Korridoren var mitt andra hem i sjuan och åttan ;-)
Vilken är din favoritfrukt? Färsk ananas.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? I lagom dos. Är ingen fanatiker.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Hm, stav...gram...Que? Jag är naturvetare ;-)
Vad var det senaste du åt? En bit Rockey Road. Japp, det finns några kvar :-)
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet inte.
Gillar du senap? Ja om den är stark.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Andas nu Mie och börja om från början.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Inte en chans.
Tycker du om att krama folk? Yes, är ganska fysisk av mig.
Äger du en digitalkamera? Jag har ju en fotoblogg, ha, ha.
Tycker du att du är attraktiv? Min omtanke och ödmjukhet inför livet gör mig det, absolut.
Vad är du allergisk mot? Egoism och missunsamhet.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nopp.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla de som precis som jag lider av sömnproblem och "myror i pälsen" ;-)

Hu så trött jag blev av detta.................frågorna tog ju aaaaaaldrig slut. Natti natti vänner.

1 kommentar:

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Så du nappade. Kul att läsa dina svar. Du har löst din sömnproblem medan jag löste mina sysselsättnings-diton. Deet perfekta slutet, hi, hi, hi!!!
1 000 tak för länken :-)))


PS. Välkommen i gänget badkompis:-) Skulle dö utan badkar, jag lovar!!!
Utställningen är "Konst i Täby Centrum" 23-24 januari. 100 konstnärer visar upp sina verk... på byggstaket på plan 2. Har varit med sedan 1997. Kom och kolla... inte baar mig utan alla andra duktiga konstnärer också.