fredag 22 januari 2010

Tema Fredag - Sommarlängtan

Ack Värmeland du sköna......................... Ja ni som känner mig vid det här laget blir nog inte förvånade att det kommer en bild från mitt älskade Sunne idag ;-). Mitt paradis på jorden. Här är en bild från i somras då dagarna var stekheta, +28 grader och molnfri himmel och inte en vindpust. Sjön Fryken var varm som medelhavet och det är inte ofta vill jag lova. Det enda vi orkade göra vara att sola, slappa och bada. Ja, kanske äta ur den välfyllda matkorgen vi hade med oss ner till bryggan också då. Pust vilka arbetsamma dagar vi hade ;-). Tema Fredag.

18 kommentarer:

sinneskatten sa...

Sommar när det är som allra bäst, bara att lyckats pricka in de veckor som var så varma kräver en medalj!

cat sa...

Vilken härlig badbild du bjuder på:)

Husbilen Credo sa...

Man längtar efter bad ... Fryken kan verkligen vara isand kall. Det är mina hemtrakter.

Tack för din kommentar!
ha en bra helg!
LottaM

Pennelina sa...

Här var det en massa sommar :-) Härlig bild!

Kram från mig :-)

Lisa sa...

Superhärlig sommarbild...

Photos by Storm sa...

Bad är verkligen sommar. Förstår att det är ditt sommarparadis/Lis

Viola sa...

Sommer, sol og glede! Ja jeg kan ikke forestille meg pluss 28 grader akkurat nå.. :D Det er kontraster på sommer og vinter! Klem fra Oslo! :)

Maria sa...

Ja bada hör verkligen sommaren till. Tack fölr titten hos mig.

Erik "Semlan" sa...

Ser skönt ut. Fryken är väl en ganska stor sjö? Mogen grönska där bakom uppe på land. Sunne har jag besökt. Vi besökte stugbyn Matilla nära (Röjdåfors och) gränsen till Norge två somrar på raken, det var fint där. Rotneros var ett fint utflyktsmål. Tack för din kommentar! Samma värme ute på landet, tänkta arbeten på stugan blev inte av i värmen. Värmerekord i sjön precis som för dig!

Mikabella sa...

Åhhhh....pust...åhhh....Dumma du. Nu fryser jag ju ännu mer. ;) Kram på dig och hoppas att du får en riktigt bra helg cypervännen.

Cecilia Artista sa...

Jag förstår att ni hade det slitigt där i sommarvärmen! Skämt åsido, det ser så härligt ut med bad, sol och lek!

Ha en riktigt trevlig fredagskväll!

Susanne sa...

Oj nu blev jag ju också sommarsugen nåt så alldeles :-D

Ja, att dela fotointresset är jättekul, vi lär oss en hel del av varandra... Sigrid, som dottern heter har en otrolig "blick" för ett bra motiv som är helt intuitivt och det är häftigt tycker jag.

Helena sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Jag längtar också till sommaren...

Ingalill sa...

Vilken tuff bild, härligt fotat :)

foto CHIP sa...

Jag blir sjuuuuk av längtan :)

Mona sa...

Svensk sommar när den är som bäst!

anemonen sa...

En rejält tilltagen badring och så härligt det ser ut. Måtte sommaren komma fort..

Anette sa...

Ja, det ser allt skönt ut. Jag badade inte ute en enda gång förra sommaren (i Sverige alltså). Det är nog första gången i livet...../Anette