onsdag 26 oktober 2011

Inte Bara Nå´t Som Nå´n Har Glömt



Jag får ofta höra att jag har öga för att se det där speciella, annorlunda och spännande hos oansenliga motiv och miljöer. Att jag har DET....................vad nu det är. Själv har jag fortfarande inte fattat, ha, ha. Jag ser det jag ser och fotar då jag ser nå´t jag tror på ;-)

Bilden är inget arrangemang. Jag hittade detta motiv härom veckan när jag hade ett av mina fotoprojekt. Denna dagen var målet att fånga gamla stadsmiljöer på Södermalm i Stockholm. Det lilla oansenliga äpplet bara ropade på att fångas på bild. Lite knäböj och krypande på marken för att fånga rätt vinkel, räta linjer och bakgrund och så.............resultatet.

Onsdagstema

11 kommentarer:

Anneli Esséus sa...

Visst har du DET, du har sinne för de där där udda små detaljerna. Saker som bara finns där, och även saker som alltid funnits där, fast du ser dem med nya ögon.
Och tack snälla för kommentarerna om mina porträtt. Läste den förra igår kväll innan jag la mig och sov med ett leende på läpparna.
Det var verkligen ett sant nöje att få fota Leo, en fantastiskt kille som liksom jag älskar kameran!
Och jag skulle jättegärna fota er! Skiiiiiiitkul!

Gerda-Thyra sa...

SNYGGT!!!

Nett sa...

Fint, och det är något bra att vara bra på att se dessa detaljer och det ser jag att du har :)

Anni sa...

Jamen visst är du bra på det! Och just att få den rätta vinkeln betyder så mycket för hela kompositionen!
Jag tycker också att du är väldigt bra på att accentuera med skärpa och skärpedjup!

Rigmor sa...

Snyggt!! Å du har ju DET...!! Trots nya glasögon så är det skralt med just den där extrablicken här...som ser det speciella. Men hur är det dom säger, även en blind höna kan hitta ett korn...?!
Ha det så gott!!
Kram

anemonen sa...

Ja så är det du har DET utan tvekan. Önskar jag var lika bra på DET som du. Men jag har tur för jag kan lära av dig och jag kan njuta av dina finurliga foton. Ha de gott

SigridfraEnget sa...

Så är det! Det är ju bara att fota... Eller? :-) Snyggt!

Pysselfarmor sa...

Absolut är du det och rätt vinkel betyder mycket!

Anonym sa...

Det är väl just det där som gör en bra fotograf, att se det andra gåt förbi.

ormbunke sa...

Det gäller ju att ha ögonen öppna för allt i naturen och det är du verkligen bra på.Ha de gott. Anita

Erik "Semlan" sa...

Du får till en helhet. Märks så ofta i dina inlägg. :-)
Snygga foton till olika fototeman. Där har du bidragit med bra lösningar och det triggar igång mig och jag får tips. Kul!
Just det här fotot känns faktiskt arrangerat, jag förstår om du fann äpplet där och tog fotot, men det känns ändå arrangerat.
Precis samma upplevelse kan jag själv få ibland inför en del motiv jag fotograferar. Ibland blir det fel på något sätt. Därmed inte sagt att din bild är fel på något sätt! ;-)
Tack så jättemycket för din fina kommentar. Roligt om jag kan ge andra något också. :-)
Jag insåg nyligen att det tydligen var självkänslans dag igår!? En dag jag inte visste om. Då förstår jag Birgittas tema mer.
Ibland är jag helt klart trög...
Ha en skön torsdag! :-)