söndag 2 oktober 2011

Pink Ribbon Sedan 1991

Det är oktober och Cancerfondens Rosa-bandet kampanj pågår för nionde året i rad.Vi trissare bjuder på rosa i olika former. Dessutom säger vi grattis på födelsedagen till Helena (som driver fototriss) genom att lämna ett bidrag till INSAMLINGEN. Då är vi trissare med och bekämpar bröstcancer. Pengarna går oavkortat till arbete som forskning, sprida kunskap och väcka opinion om sjukdomen.

Rosa Bandet är en internationell rörelse med ursprung i USA. Pink Ribbon, som Rosa Bandet heter på engelska, startades 1991 av bland andra Evelyn Lauder från kosmetikföretaget Estée Lauder.Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt bröstcancerfrågan.

Du har väl sett hur snygga årets rosa band är. Designade av äkta paret Lena Philipsson och Per Holknekt.
Bör pryda var mans/kvinnas rockslag tycker jag. Sååååååååååååååå ut och köp dig ett idag på söndagspromenaden vet ja!




24 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Åh men hallå det känns som om jag är med dig ute på fotosafari..så vackert så tjusigt så...så helt i min smak.

Anette sa...

Fantastisk vakre bilder :)

cat sa...

Jättevackra bilder, särskilt nummer ett tycker jag :)

Eva-Lena sa...

Vackra alster från moder natur, snyggt!

Pialotta sa...

Det tycker jag oxså, så jag har köpt :) Riktigt fina bilder i rosa ton som det ska vara hela denna månaden :) Ha de bäst :)

Erik "Semlan" sa...

Så vackra foton på dina rosa blommor, så snyggt. Informativ och bra text.
Ska jag välja, så får det bli ditt första foto.

Cecilia Artista sa...

Ljuvliga rosa små blommor!

Magdalena sa...

Vackra små rosa blommor, snyggt!

Eva Trillian sa...

Fina bilder med svaga inslag av rosa ... snyggt!

Paul Crnic sa...

Så vackra rosa blommor

Rajson sa...

Ljuvliga skira blomster.
Ettan är min favvo. Enkelt och rent!
Ha det gott!

Rigmor sa...

Så underbara bilder och vilken bra text!! Skriver verkligen under...
Kram

Olga T sa...

Snyggt! Specillet gillar jag ettan där den lilla rosa ger liv åt den karga stenen. Livskraft!

LEna Norgren sa...

Härlig tur med dej ute i moder naturs vackra värld!!!

Anneli Esséus sa...

Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt.....
Så skira och vackra

Unknown sa...

Morrn Marie.

Den första bilden med stenen och den lilla blomman är helt underbar.

Ha de bra.

Hasse A Norge

Monkan sa...

Underbar bild i headern och jättefina trissbilder.

Cina via Gizmo sa...

Fantastiskt fina bilder.
Ettan blir min favorit här idag.
Du är lika duktig som vanligt..

Jah Hollis sa...

Snygga trissbilder, och favoriten är den nedersta.

Pysselfarmor sa...

Så "spröda" är dina bilder - som livets tråd! Vackert tolkat! Förmedlar också ett hopp om ljus!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Vackra blommor till din trissbukett!

Barnens Hjältar sa...

Den här trissen var riktigt läcker. Bra jobbat!

Åke Blomqvist sa...

Härliga bilder till ett vackert tema :)

Janne sa...

Vackert arrangerade bilder.