måndag 17 oktober 2011

Morotskaka + Cupcake = Fika Favorit Hos Mig


Morots Cupcakes med Limefrosting

Cupcakes:
3 ägg
3 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk veniljsocker
3 tsk bakpulver
1 1/2 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
1/2 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1 1/2 dl solrosolja
4 1/2 dl rårivna morötter

Limefrosting:
60 g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 lime
100 g philadelphia original

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i äggsmeten.
Tillsätt olja och rivna morötter.
Fördela 1 1/2 msk smet/muffinsform.
Grädda i ugnen ca 15-17 minuter.
Låt svalna.
Vispa alla ingredienser till frostingen krämig.
Bred eller spritsa över kakorna.
Dekorera med riven morot.

Måndagstema

15 kommentarer:

Annemor sa...

Snupper oppskriften om det er ok?
Lekkert bilde.
Takk skal du ha.
Ha en fristende mandag

Anneli Esséus sa...

Mums, så smarrigt. Kul med de rivna morötterna på toppen, det har jag faktiskt aldrig tidigare sett. Ser saftigt och gott ut!

Pysselfarmor sa...

Åh så gott det ser ut! Det receptet ska jag allt testa!

Irene sa...

Mmmm, ser så lekkert ut! Takker for oppskriften!

Klem fra Irene

Rejen sa...

den ser lækker ud ..;D

Lena sa...

Ser jättegott ut...fin bild!

Inge sa...

Uhmmm det ser lækkert og spiseligt ud.. :-)

Anette sa...

Lækkert spiseligt bidrag ;o)

SigridfraEnget sa...

En recept man borde prova...

Ninnie sa...

ojojoj, så gott! Måste baka dessa, vill helst smaka nu på en gång...!

Mona sa...

Åh, vad läckert det ser ut! Älskar morots- och limefärgen.

B i r g i t t a sa...

Med morötter och sådana kryddor måste det vara gott :) Bilden ser mycket lockande ut!

Chubskulit Rose sa...

Nice find!

Please come and peek at my blue when you get a chance. Have a lovely week!

annelie esseus sa...

Men gud, har du blivit jagad! Det där måste jag höra mer om på vårt möte! Hahahahahahahaha, ursäkta, men jag ser syner framför mig just nu!

mamsen sa...

Oj vad gott det ser ut,det måste jag testa.
Härliga färger.