fredag 28 oktober 2011

Jag Slickar Mina Sår Med Röda Droppar Och Ljuva Toner


La famiglia har tagit flyget till Spanien...............och kvar blev jag. Hur himla rättvist och kul känns det ;-)
Åja, jag har ju lite jobb att se fram emot. Lugna knäpptysta dagar här hemma. Ingen att slåss om tv kanalerna med. Får äta vad jag vill. Ingen som sitter och stirrar på mig vid matbordet. Ingen som snarkar i mitt öra. Ingen som spelar hög dunka dunka. Ingen som släpper prylar överallt i hela huset. Ingen som undrar vart jag går, var jag är eller när jag kommer hem. Helt mol allena. Usch, fy och blä! En dag kanske, men inte i hela fem dagar. Önskar jag kunde förminska mig, göra mig osynlig och hoppa ner i packningen. En resa i det iskalla bagageutrymmet skulle vara klart värt ett äventyr tillsammans med mina älsklingar i Barcelona. Jag vill också.......................se Messi spela fotboll, strosa på La Rambla, äta tapas nere i hamnen, besöka Park Guell och Sagrada Familia och shoppa, shoppa och lite till shoppa.

Önskar mina darlingar en superduper kul resa såklart. Älskar er mer än allt annat! 

Jag purrar upp mig i soffan med pälspläden, tänder ljus och dricker ett glas med min favorit druva. Lutar mig tillbaka och sluter ögonen. Låter Adele tränga in i öronen och röra om i mitt inre. Hennes musik är fantastiskt ljuvlig. Längtan, saknad, ensamhet, välbefinnande och lycka. Många känslor på en och samma gång.


3 kommentarer:

Rigmor sa...

Sången och musiken sätter liksom fet stil på din text...underbar röst, naket och genomträngande. Förstärker dina känslor så man verkligen förstår. Lika skönt det är att få rå sej själv, lika ensamt är det att inte ha nån att slåss med om tidningen på morgonen.
Hoppas du får en skön helg ändå med lite mysiga kvällar och levande ljus till det röda!!
Kram kram

Annelie Esséus sa...

Älskar också Adele! Hon är fantastisk. Jag har nyss varit ensam i 4 dagar, en kväll är skönt men sen börjar man längta. Jag vill höra någon pyssla i andra rummet, veta att han är där bara några steg borta. Även om man inte pratar hela tiden så finns det en mjuk varm atmosfär som är beroendeframkallande. Det är väl det som kallas kärlek tror jag?
Och VI ska ju ses! Klart du inte kan åka då!

Anonym sa...

Jag sitter också rätt ensam hemma i helgen MEN det gör verkligen ingenting. Jag trivs i min ensamhet och som du skriver så får man bestämma allt själv och rå om både TV-kanaler och datorn. Hoppas din helg blir toppen!!!! Kram