lördag 1 oktober 2011

Jag Älskar Betong




 Första oktober idag. Smaka på det! I min mun kittlas smaklökarna av en aning ruggigt, fuktigt, disigt och mörkt. Men också av hög klar luft, vackra dagar i skogen och lugnare tempo i sinnet. Jo, hösten är verkligen här.
Den vackra fina hösten. Tänker tillbaka på sommaren och de underbara fina dagarna jag tillbringat i mitt paradis, Sunne i Värmland. Alla fina vänner vi har där, och alla mysga grillningar vi hade tillsammans, stranden, den mjuka sanden mellan tårna, de svalkande baden när dagarna var stekheta, fikakorgarna vi hade med på utflykterna, böckerna jag läste halvt sovandes i hammocken, mina fotoutflykter de vackra stilla sommarkvällarna, allt fint min älskade duktiga make snickrade ihop (ny altan till gäststugan och ett fint däck vid min planteringshörna som också fick ett praktiskt planteringsbord), vår vackra tomt med alla fina björkar och våra rosor och våra klematis som prunkade så intensivt. Längts bak med lite kall, torr och grå smak finner jag årets tillskott i trädgårdsprydnad. Betongfatet som pryddes med krypande timjan och dekorationsgräs. Mmmmmmm vilka fina smaker. Jag smackar och suger på dem hela dagen tror jag.


Ha en fin lördag vännen!

1 kommentar:

Anneli Esséus sa...

Det göe du rätt i tycker jag, smaska på du för det låter som en alldeles underbar sommar, och en skön höst lär följa på det!
Vi kan väl höras imorgon?
Efter 4 nån gång?