måndag 3 oktober 2011

På Blodigt Allvar


Det här spelet ger mig många härliga flashbacks. Alla matcher vi spelade med en inlevelse som knappt kan beskrivas. Det började alltid med lek men övergick ganska snabbt till allvar. Koncentrationen var på topp och ingenting kunde störa. Nej, inte ens när klockan i skolan ringde in oss då lunchrasten var slut. Jodå, några lappar om sen ankomst blev det allt att bära hem för påskrift ;-) PS! Men det var det värt, för jädrans så kul vi hade och jädrans så vass jag var. DS!

Bilden är tagen på Idrottsmuseet på Djurgården i Stockholm. Verkligen väl värt ett besök.
Måndagstema

10 kommentarer:

Rantamor sa...

Jag hade aldrig spelat ett hockeyspel innan jag nådde vuxen ålder...
nådde inte oss ute på landsbygden....
men Rantafar ägde ett tillsammans med sin bror.
Men nu i vuxen ålder har jag spelat med LillaC....
och är urdålig....

Tjingelingen...

Annemor sa...

Så morsomt å se igjen hockeyspill.
Takk.

Ha en fin mandag

Rejen sa...

hihi, herligt minde, selvom det kostede nogle sedler med hjem..;D

Pysselfarmor sa...

Log när jag så Rantamors kommentar...nej sådant såg jag aldrig i Lapplands fjällvärld när jag var barn.

SoF sa...

Jättefint fotograferat av dig - fin känsla i bilden.
Plus snygg ny header och bloggbakgrund. :)
För visst har du bytt...

Glad måndag!

Inge sa...

Sikke et godt og sjovt barndomsmide :-)

Lena sa...

Vilken härligt barndomsminne...hockeyspel är ju så kul!

Olga T sa...

Jaaa! Hockeyspel är och var kul!!

Anonym sa...

Det där är riktigt kul!!! Och nedrans så snygg design du skaffat dig på bloggen!!!

Erik "Semlan" sa...

Härligt foto som triggar igång en massa barndomsminnen. Hockeyspel var vi många som hade. Höll turneringar ibland! :-)
Det var roligt spela Hockeyspel. Slet nog ut tre, fyra spel under ungdomsåren! ;-)
Minns en gammal modell med platta ishockeyspelare som en äldre släkting hade.