torsdag 18 februari 2010

Bildverkstan: Spegla

Jag drar till med en lite annorlunda tolkning av spegla. Originalbilden är tagen i en spegel, men för att förstärka veckans tema låter jag bilden speglas i bilden. Jag arbertar i photoshop cs3.
Förstora gärna bilden!

Lager 1 består av originalbilden som beskurits för att ta bort "onödig" yta. Skärpan har förbättrats något och sedan ändrade jag mättnaden till -100 för att få svart/vitt. Intensitet och kontrast har jag valt till max för att få den ljusa överexponerade känslan.
Lager 2 består av ett urklipp i önskad storlek från originalbilden. Skärpa och mättnad har justerats även här, men jag har valt att ha färg på bilden för att få den att framträda bättre.
Lager 3 har jag bearbetat som lager 2 med skillnaden att mättnad även här satts till -100. Dock har intensitet och kontrast fått vara ojusterat. Bildverkstan.

9 kommentarer:

Susanne sa...

Härligt arbetad bild!!! Det är ju så roligt med photoshop=)
Kram

Artlover sa...

Det är kul att se sådana här bilder. Bra tolkning.

cat sa...

Jätteläcker och cool bild!
(Jag använder PSC3 fast på engelska så det blir med de termerna jag får förklara. Jag tror att den funktion som Shannara har i sin bild finns under edit/redigera, transform och sedan flip vertically.)

Marie-Louise sa...

Urläcker bild, ett konstverk. Vad man kan göra i photoshop, jag har inte förstått mig på det programet ännu. Mer tid så kanske. ... Ha en trevlig fredag.

Viola sa...

Stilig!! :) Det er artig å manipulere bilder slik, spennende!

Maria sa...

Vilken häftig bild och annorlunda. Jätte fint:)
Ha en toppen dag!
Kram

Kerstin sa...

Så snyggt och fantasifullt! Snyggt med själva speglingen i färg och rsten som nästan som en teckning i svart-vitt.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Verkligen en skön bild. Du har också arbetat med speglar och speglat, fast på ett lite annorlunda sätt.

Ännu en trevlig idé

NatureFootstep sa...

det blev verkligen bra, och jag gillar din överexponering av orginalbilden. Ibland är det ju bra att göra "fel". :)
Det enda jag skulle kunna säga f.ö. är väl att det varit ännu mer spännande om du spegelvänt bilden i kameran. :)