måndag 1 februari 2010

Tillbakablick - Februari 2009

Tillbakablick är en fotoutmaning där vi ska bläddra tillbaka i våra arkiv från 2009, välja ut ett foto som vi inte tidigare använt på bloggen och sedan skriva några rader omkring bilden och eventuellt även göra en reflektion över månaden det året.

I februari var jag uppe i Idre med ett härligt tjejgäng. Jag älskar vintern och vintersport och med la famiglia är det minst en skidsemester per år som gäller och det är underbart. Att åka med bara mogna kvinnor i min egen ålder ;-) är en annan typ av skidsemester som jag unnar alla kvinnor, tjejer, mammor...... Mycket fniss, glam, god mat och gott vin. Härliga dagar som jag varvade med utförsåkning och bräda i backarna och längdskidåkning i spåret. Jag fuskar lite i dag, för bilden är inte tagen av mig utan den är med mig. Dock var det med min kamera bilden togs ;-).

7 kommentarer:

foto CHIP sa...

Lite kul detta att kika tillbaka - kolla bilder - minnas ....
Mysigt värre hade du det då och jag hoppas du myser riktigt i snön nu med ;)
kram och tack för rösten :D

Ninni sa...

Det ser härligt ut även om jag inte är någon skidåkare:)
Må så gott!
Kram Ninni

Charlotta sa...

Härlig bild från skidsemestern. Många år sedan jag hade pjäxor på fötterna. Längtar inte tillbaka till värkande fötter och träningsvärk direkt, men att vistas ute i solen en vacker vinterdag. Toppen!

LissenTo sa...

Jag förstår precis vad du menar att åka med ett tjejgäng! Mysigt värre!

Ska snart iväg jag också!
Ha det gott!

Carver sa...

Great shot. Looks like a good day for skiing.

Camilla (Rantis) sa...

ja, de är lite skoj att gå tillbaka och se vad man gjorde för ett år sedan....

Din resa låter som en underbar upplevelse med goa vänner och en massa härlig skidåkning!
Fint foto på dig!

Anne-Lie sa...

Ja nog är det något speciellt och lite extra att åka med ett tjejgäng;-))