torsdag 4 februari 2010

Torsdagsreflektion

Väldigt länge sedan jag deltog i Torsdags Reflektion. I dag då jag ömkar mig själv här hemma med dunkande huvud, snorig näsa och svidande hals har jag all tid i världen att surfa och blogga. Nå´t kul ska man ju få ha då, eller hur ;-). Jag börjar känna en analkande panik smyga tätt inpå mig. I morgon ska jag ta tåget (ja, bara det är panik med tanke på vinterkaoset) ner till Göteborg för att delta på en stor Nordisk konferens. Har verkligen sett fram emot att få träffa nordiska kollegor, snacka skit och allvar och få tillfälle att samla in ny och spännande information inom "mitt" område. Och inte tala om middagen på kvällen som alltid brukar vara mycket delikat, rolig och fram på småtimmarna ganska galen. Ska jag nu missa allt detta!!!!!! Behöver allas tankar och önskningar om att denna förkylning ska flyga sin kos. I alla fall minska detta elände så jag orkar fara ner i morgon. Såååååå vänner, sätt igång att önska och blåsa bort mina dumma baciller! Mirakel har hänt förut.

9 kommentarer:

Susanne sa...

Jag håller verkligen tummarna för att du kommer iväg, låter som en mycket trevlig och givande utflykt.
Min pappa gav mig alltid varmt honungsvatten när jag var liten. Det var nog mirakelmetoden för det fick jag jämt. Värt att prova!!
Krya på dig!
Kram

Resa med Herbert sa...

Hej!

Jag önskar och jag blåser.

En skön dag önskar jag dej trotts förkylningen.

Ha det fint, önskar Irene

Marie-Louise sa...

Hej vännen, oj det är klart du inte kan missa allt det där trevliga. Min svåger säger alltid: STRUMPOR PÅ, DÅ BLIR MAN FRISK. Massa omsorg om dig själv, värme både utifrån och innefrån. filt, strumpor, te och honung. Värmedyna. Så ska du se att du kan åka imorgon. Ha en bra dag.

Unknown sa...

Läcker bild. Jag hoppas att det oxå hjälper till att bekämpa din förkylning så du snart kryar på dig.

anemonen sa...

Jag håller tummarna för vad kan vara mer upplyftande än en konferens och träffa andra. God mat osv. Lycka till

Anonym sa...

Å jag pustar...
Å jag frustar...
Å jag blåser så jag blir yr.

HAHA, titta inte en endaste liten bacillusk orkade hålla sig kvar. Jag borde nog ha satsat på att bli läkare i stället.


Ha det så kul i Göteborg!

Heidi sa...

Very neat shot!

Helena sa...

Hoppas du kryar på dig! Själv är jag också förkyld... :(

Anonym sa...

Åh, jag hoppas verkligen att du mår bättre snart och kan komma iväg. Det är så trist att missa nåt man sett fram emot. Skickar massor med krya-på-dej tankar!!