söndag 14 februari 2010

Ett Foto I Timmen

EFIT, fotokedjan som går ut på att dokumentera sin dag med ett foto i timmen. En gammal kedja minsann. Har funnits sedan mars 2004. I dag var min första medverkan. Oj, oj, oj vilket slit. Har inte gjort annat än fotat i dag känns det som ;-).
Väcks av Tuss som vill ha frukost. Han ger sig inte förräns man kliver upp och serverar färsk mat och färskt vatten, suck.
Rejäl lång frukost med bacon, ägg och stekta coktail tomater. Till det färskpressad blodapelsin juice.

Lite bloggandet måste jag ju hinna med under dagen ;-). Söndagsfavoriten bland fotokedjorna är Fototriss.

Kör min dotter till stallet eftersom hon ska jobba eftermiddags passet i dag.

En tur på längdskidorna är ett måste när det bara är -4 grader och vindstilla. Tyvärr ingen sol i dag hos mig.

Lunchen förbereds. I dag blir det GI moussaka med aubergin.

Varje dag finns dessa "måsten". Japp, och i dag en liten insats i tvättstugan.

NU är det vila som gäller. En god kopp kaffe och DN´s lördags korsord.

Lite social måste jag hinna vara i dag också. Slår en signal till en väninna och babblar, babblar och babblar ;-).

När jag hämtar dottern i stallet är hon inte riktigt klar. Bra, för då får jag en liten stund att strosa runt bland hästarna och gosa och prata.

Maken som varit borta i helgen kommer hem. La famiglia äter mysig middagen som består av grekisk kyckling med mustigt rött vin. Alla hjärtans dags presenter delas ut. Spänningen är ooooolidlig :-).

Jag tar en sväng bland mina blommor. Tulpanerna ska beskäras lite och få nytt friskt kallt vatten och orchidéerna får sitt "vecko dopp".

Bekräftelsen på vår planerade resa kom i dag på mailen. Jag och maken går igenom, funderar, ändrar och räknar. Japp, vi har nog bestämt oss nu. New York, San Fransisco, Los Angeles och Las Vegas hägrar.

Skönt att lägga huvudet på kudden nu. Det har varit en intensiv dag, men en bra dag. God natt vänner.

9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Snygg Fototriss du fått ihop! Mycket gjort och det där med blommor är ett söndagstema även hos mig;-))

Caroline sa...

Kul att följa din EFIT, med alla vackra bilder du tar!

Caroline

Ingela´s blogg sa...

Kul att "hänga" med dig en hel dag Kram

Anni sa...

Det var en vackert dokumenterad dag! Visst är det kul även om det är ett ständigt passande av tider och fotograferande!

Din frukost såg väldigt god ut, jag börjar minsann bli hungrig nu...

Anna sa...

Åh, så härligt med en resa att se framemot!

Verkar ha varit en bra dag.

Ja, det är trist när dessa måsten infinner sig även på söndagarna.

Ha en skön måndag och vecka!

// KRAM

Mikabella sa...

Vilken härlig "bild"dag! Vackra bilder!! Snyggt jobbat och jätte rolig idé. Förstår att det måste varit lite slit dock ;)

Helena sa...

Verkar vara en rolig fotoutmaning! :) Kul att se hur en dag hos dig kan se ut.

Lilla Anna sa...

Kul att kolla in din EFIT-dag. Jättefina bilder! Kika gärna in hos mig

Pumita sa...

Superfina bilder! Såna där papper där det står Ticket.se tycker jag mycket om... och ännu mer när de står i mitt namn. ;) När bär det av?