fredag 19 februari 2010

Tema Fredag - Stolthet

Mitt fotointresse har ingen på jobbet kunnat missa. Jag andas, pratar och drömmer fotografering. Ibland har jag dessutom kameran med och kollegorna får ställa upp och "modella". För ett par veckor sedan framkom det ett önskemål från ledningen. De undrade om vi inte kunde "pigga upp" våra väggar med några av mina bilder. Oj, vilken förfrågan!!!! Handsvett och darr på manchetten och jag bad att få återkomma efter att jag tänkt på saken. Det är ju en sak att ha en fotoblogg eller att hänga upp bilder hemma, men att de ska sitta på väggen i väntrummet och på uppvaket är en heeeeelt annan sak. Då blir det med ens "på riktigt" och dessutom kan patienterna fråga efter fotografen som måste stå till svars för bilderna. Hujedamej ;-). Mycket övertalning från alla på kliniken och vips hade tre bilder (de i kollaget) valts ut som arbetsgivaren blåste upp till hela 60x90 cm. Nu när jag har vant mig känns det bra och när dessutom flera patientpar kommenterat och berömt bilderna måste jag medge att jag känner mig lite stolt. Tema Fredag.

22 kommentarer:

Maria Berg sa...

Åååå vad kul, klart du skall känna dig stplt av så fina foto!

Tycker om din signatur på kortet också.
/MB

Monica sa...

Klart du ska vara stolt över ett så fint kollage, ja du han var inte så dum ugglan;-)

Mikabella sa...

Vad roligt! Sträck på dig! Att få ett sådan erkännande är ju underbart. Jag har själv väldigt svårt för att förstå min begåvning och ibland behöver man en spark i rumpan för att uppskatta sig själv. Heja dig!

Nollan sa...

Vad roligt - klart du ska vara stolt! Jättefina bilder, du är duktig, förstår att kollegor och patienter uppskattar dina bilder på väggarna!

Marie-Louise sa...

Vilken ära och dina vackra foton görs sig som tavlor. Härligt och du bör vara stolt. Kramen och ha en bra dag.

Marie-Louise sa...

Här är jag igen, men jag vill bara tacka för dina fina ord på min blogg. Orden värmer så gott och det känns skönt att det finns sånna som du som har varit här och kommit tillrätta med livet. Jag ser fram mot nya framsteg. Många kramar till dig, Marie, från mig. Ha en underbar fredag nu.

Unknown sa...

Morrn.

Stolthet?

Du menar väl dig själv?

För blommorna var mest häng...

Nej, jag bara försökte att var lustig...

Jättefina bilder, som måste vara flotta i den storleken, som företaget sponsrade.

Det är bara att säga GRATTIS, du har all anledning att vara stolt.

Ha de bra.

Hasse A

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Kan verkligen känna din stolthet och ära att få dessa ur tjusiga foton uppsatta på din arbetsplats.
Sträck på dig och var stolt.
Ha en skön weekend!
LottaM

Maria sa...

Det är kanske en milstope i livet för en fotointresserad att visa upp sina konstverk och något att vara stolt över. Stolt skall du vara över dina bilder för dom är mycket fin:)
Ha en bra dag och en trevlig helg!

Anette sa...

Vad roligt! Det är ju verkligen bilder som är värda att visar upp! /Anette

Rantamor sa...

Javisst skall du vara stolt både över ditt collage och över dig själv, efter som du är så duktig. När man är stolt över sig själv så sträcker man lite extra på sig, och då ser alla andra också vem du är och blir stolt att vara din vän.

Ha en bra helg.

Wildhearts sa...

Åh, vad roligt! Grattis, grattis, grattis! Jättefina bilder! Måste kännas häftigt att se dem i större format?

Veronica sa...

Ojojoj vad kul, du är ju grymt duktig så ta åt dig och njut =)

Viola sa...

Gratulerer!! Så herlig å få sine bilder hengt opp på veggen, forstørret!! :D Jeg har hatt et lengre bloggtørke, men er tilbake nå.. Jeg har det bra. Prøver å slutte å røyke, men det er vanskelig.. Håper du også har det bra. Klem! :)Og god helg!

Hero sa...

Det är ju så vackra bilder, så det är klart att du ska vara stolt! Du är en fantastisk fotograf, och det är så inspirerande at få ta del av dina bilder.
trevlig helg/Kram Maria

NinaVästerplana sa...

Måste vara underbart o vakna upp o få se dina fina bilder på väggarna!
De har du all anledning o vara stolt över :-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Susanne sa...

Du ska vara jättestolt!!!! Och du är jätteduktig!!
Trevlig helg och kram

Hedwig sa...

Åh vad underbart ! Det är något du verkligen kan vara stolt över. Hurra, hurra, hurra !

Ingela´s blogg sa...

Men så kul!! Grattis, fina bilder som blev utvalda! Kram

Kvasthilda sa...

Oj. Klart man är stolt för en sån grej!
Härliga bilder! Skulle inte ha nåt emot att se de där varje dag.

Erik "Semlan" sa...

Jättekul. Grattis Marie! Förstår att du känner stolthet (med all rätt). Fina foton alla tre, kul att besökare uppskattar bilderna.

Helena sa...

Vad kul att de ville ha dina bilder på väggen! Grattis!