måndag 1 februari 2010

Dagens Egentid

Ledig dag, lat dag, ljuvlig dag. Bra sammanfattning på min måndag. Började med att "vara duktig" för att sedan med gott samvete slappa resten av dagen. 5 km på längden var sååååå jobbigt i dag. Otroligt dåligt glid så benen var som spagetti efteråt. Lunchen, grekisk sallad, mumsade jag på i soffan samtidigt som jag såg en otroligt bra film som jag rekommenderar. Om du gillade 21 gram och Babel kommer du älska den här filmen. Guillermo Arriaga´s The Burning Plain. Det förflutna har en märklig tendens att sammanflätas med nuet. Fem människor blir varse denna sköra balans i ett omedvetet möte med varandra.

Känner mig så avkopplad efter den här långhelgen då jag varit ute mycket och njutit av ljuset, snön och kylan. Nu är det tre arbetsdagar som gäller sedan far jag en snabbis ner till Göteborg på konferens. Ska bli så roligt att träffa kollegor från andra kliniker i Norden. Ha en fin vecka!

Inga kommentarer: