söndag 12 september 2010

Bildligt Talat v 37


Bildligt Talat

13 kommentarer:

Marie sa...

Den som söker finner :-)
Ser ni!!!!! Titta vad jag fann i skogen i lördags på min svampexpedition. Okej, jag vet, de är små, vääääldigt små. Bara pytte embryon än så länge. Om några veckor kommer det krylla av dem i skogen. Cantharellus tubaeformis.
Tjohoo!!!! Då blir det trattis soppa med konjak. Mums :-)

Rigmor sa...

Jaha, så här är det. Jobbar man en hel helg missar man en massa fina bilder och inlägg!! Jag blir så förbenat (nu svor jag inte, mina barnbarn har påpekat att "mormor svär väääldigt mycket"...) imponerad av dina bilder!
Ha en skön söndagskväll!!
Kram

Cecilia Artista sa...

Vi vill upp upp och de vill ju vi med! Lättare att plocka dem då. Och kantarellsoppa med lite konjak i tackar jag förstås inte nej till!

Photos by Storm sa...

Fint. Det är så härligt att krypa ner i mossan/Lis

Pysselfarmor sa...

Så där små var de också de vi hittade men tack och lov så finns det mycket annan svamp också. De får stå på tillväxt och så får man hålla alla tummar och tår att ingen dj..... hittar dem innan man själv hinner tillbaka!

Pumita sa...

Aaah, underbart! Och ingen risk för att vi får veta var du hittade dem. ;)

Monica sa...

Mie, vilka underbart vackra bilder! Du är en mästare! 10 poäng.
Kan inte låta bli att titta in och njuuuuuta!
Kramen, varm och ärlig.

B i r g i t t a sa...

Tänk så mycket liv det försiggår där nere i mossan bland söta små svampträd i microformat men macrofoto :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/09/12/Bildligt-talat.aspx

Mona sa...

Kantarellsoppa med konjak har jag aldrig testat. Det låter förbaskat gott!

Mikabella sa...

Åhhh trattisar! Jag vill såååå gärna ut i skogen, men tiden räcker inte till!! Hittade lite vid sidan av golfbanan när vi var ute o spelade förra veckan, men annars har mitt svampletande i år varit lika med noll! kliar så i svampfinnar sinnet nu. Älskar verkligen att komma ut i skogen, lukten av våt mossa, murkna träd och solen som strimmar ner mellan träden. Ljuvligt! Skall göra mitt bästa för at hinna ut en runda snart.

Hoppas att allt är bra med dig min vän. Jag vet att jag har varit mer än frånvarande, men sen jag satsade på fotograferingen, och det visade sig vara en utmärk satsning, har jag jobbat mest hela tiden. Blir ingen riktigt tid över i´till "hobbyfotografering!´". Har bara bröllopsbilder att visa upp just nu o det är svårt att härleda alla fotoutmaningar till just bröllopsbilder... :)

Har varit inne o kikat hos dig emellanåt, men inte haft tiden att skriva. Saknar dina små kommentarer o all härlig läsning o inspiration på din sida. Skall bli duktigare och skall sätta undan mer tid för bloggläsning! Snart!.... :)

Massor av kramar!!!

Erik "Semlan" sa...

Härligt foto. Som en liten svampig miniatyrvärld. :-) Hur fort kommer de upp från dessa småttingar till plockbara godsaker?

anemonen sa...

En riktigt häftig och trevlig bild på svamparna som jag inte har namnet på, men fina är de.Jovisst är det rallarros som jag fotar i mängder just nu.

Mamsen sa...

Vilka små små godingar, söta är ni också. Vi heter TRATTKANTARELLER,vi bor i skogen gärna i blöta marker, men i vilken skog???????????

MAMSEN