fredag 24 september 2010

I Full Galopp


Hästsport ääääälskar jag att titta på. Speciellt hoppning får mig att "gå igång". Här är en bild från i somras då släkten deltog i tävlingen Equality Line International Horse Show på Hammarö i Värmland. Nej, det är inte "lilla" F som hoppar. Då hade jag aaaaaldrig kunnat stå lugnt stilla och fotografera ;-). Då hade jag nog gömt mig i en buske och hållt för både öron och ögon, ha, ha. Här är det dotterns syssling, Ebba, som hoppar sin älskling Marco. Tusan så duktiga de var. Plats 6 av drygt hundra deltagande ekipage knep de.
Tema Fredag

13 kommentarer:

Anni sa...

Det var minsann inget lågt hinder heller! Jag vet att min dotter inte gillar att hoppa, men när de gör det har de väldigt mycket lägre hinder...

Annelie sa...

Håller med dig fullkomligt, det är ståtliga djur, snyggt!

Pialotta sa...

Riktigt vackert när hästar hoppar, dessutom är din bild vacker och hästar är mina favoritdjur när vi snackar vackra djur:)

Maria sa...

Så fin bild!! Jag gillar häst sport och har själv jagat efter information om var det är tävlingar här i belgien, men det verkar vara en sluten krets för det finns ingen information. Får bli ett projekt när jag kommer till Sverige

Della sa...

Jag fattar inte hur man törs hoppa med en häst.

Ingalill sa...

Wow! Perfekt timat :)

ormbunke sa...

Snyggt foto tagit i rätt ögonblick.Stiligt. Ha en skön helg. Anita

Pysselfarmor sa...

Ett vackert ekipaaaaaggeee, som Anders Gernandt sa ;-)

Jah Hollis sa...

Snyggt fångat mitt i hoppet.

Pumita sa...

Jag förstod nästan att jag skulle hitta hästar hos dig. Snyggt!

Mona sa...

Snyggt foto. Perfekt tajmat. Jag såg mycket hästhoppning på tv på den tiden Anders Gernandt kommenterade.

Olga T sa...

Snyggt foto av en tuff sport!

"Lillagul" sa...

Snyggt fångat i precis det rätta ögonblicket !
Hästar är ståtliga djur och jag gillar att klappa dom , men försök inte få mig att sitta upp o rida på dom :)