tisdag 14 september 2010

Sakta Men Säkert




                                                                   Naturen byter skrud
                                                                Den skira gröna dräkten
                                                             Övergår i mörkare nyanser
                                                          Nyanser som nu ska matcha hösten
                                                                       En sak är säker
                                                                     Hösten närmar sig
                                                                     Om än i små steg
                                                                 Sakta och målmedvetet

6 kommentarer:

Maria sa...

Härliga höstfärger. Här i Belgien njuter vi av en solig och varm höst..så härligt! Hoppas att hösten visar sig från sin bästa sida i sverige också. Flytta upp om 1 1/2 vecka:)

Ha en fortsatt bra dag!/Maria

Rigmor sa...

Vilka färger!! Vilka bilder!! Nu kan jag inte, även om jag skulle vilja, ta lika vackra bilder idag för regnet är fint,tätt och väldigt blött...Så visst är det höst nu! Men jag fortsätter envist med min nya "kampanj", gilla hösten...(går sisådär...).
Sen blir jag väldans glad över det du skrev på min blogg, jag brukar gå på magkänslan för det mesta, men sen när man blir äldre och sadlar om så tror jag livserfarenheten gör att man ifrågasätter mera. Att börja läsa när man är 50+ är som en ny värld öppnas, och sen upptäcka hur utsatta en del människor är gör ont! Fast vem är det som säger att det jag tänker och gör är rätt??
Ha en fortsatt bra tisdag, hoppas du har bättre väder än här!!
Kram

Monica sa...

Mie, Mie.....tack för vackra BILDER! Du anar inte vad lycklig man blir av så underbara bilder...vilka färger....Wow.
Kramar om ärligt.

Viola sa...

Dette innlegget ga meg absolutt dagens vitamininntak Mie! :) Utrolig vakker natuer, glad vi kan oppleve høsten i våre land slik som dette jeg! :) Fine ord til også! Klem :)

Hero sa...

Wow! säger jag igen! Som vanligt fantastiska bilder och du har verkligen lyckats fånga höstens bästa sida, de vackra färgerna./kram

Carola sa...

Underbara bilder! Bild nr två är något speciellt tycker jag. Så klara rena färger och linjer.