onsdag 29 september 2010

Tekniskt Fel

Japp, här är det strul med stort S. Ja igentligen inte längre, men innan jag fattade vad som är problemet.
Kan inte lägga in bilder längre i mina inlägg. Blogger meddelar mig att "servern avvisar bilden", att jag inte kan ladda upp bilder som är licensierade. Hupp, tänkte jag. Vadå.............får jag inte använda mina egna alster längre, hm. Portad med det egna materialet?

Efter mycket detektivarbete har jag kommit fram till att jag överskridit min tilldelade kvot av gratis bildutrymme vid fotoöverföring i mitt Picasa webbalbum. Låter som gallimatias, eller hur, ha, ha.
Kort sagt, jag måste börja betala för att kunna ladda upp bilder. Har nu pröjsat, men det kan ta upp till 24 timmar innan tjänsten är tillgänglig igen. Så.............................hang in there. Räkna med BILDBOMB senare ;-).

8 kommentarer:

Daniel sa...

Voi attans, men vi väntar!!!!

Annelie sa...

Ojdå, var det det som var problemet!?
Jag ska gå in och rensa där lite, har sett att det finns en massa skit där som inte behöver vara där....

Agneta sa...

Allting är inte gratis som man lätt kan tro. Undrar var det står om betalning? Ser fram emot dina bilder. Anade redan igår att ni haft det "kanon". Många kramar

Tigris Predikantan sa...

Vad?vad, hur mycket kostar det?
:)

Camilla (Rantis) sa...

oj, det låter ju inte skoj...
hur många är MÅNGA, om man får fråga??
Bara så man vet hur man själv ligger till....
=)
ser fram emot fotona!!

Rantamor sa...

Förstod att ni skulle ha det kul tillsammans på er dejt.
Annelie är en trevlig prick som man lätt kan älska....jag vet =)
Hoppas du laddar ned dina foton snart så jag få se vilka vinklar du fick av henne...*skratt*

Ha en fin kväll.

Susanne sa...

Jag har också upptäckt det dilemmat så jag har raderat en del tidiga bilder samt fotbollsbilder jag lägger ut för lagets räkning. Till dom bilderna har jag skaffat ett annat gratiskonto. Annars vet jag inte hur man ska dela med sig av sina bilder. Känns ju inte aktuellt att bränna ut bilder till alla fotbollsföräldrar hela tiden... Väntar med spänning på dina vackra bilder. Ha det gott. Kram

Unknown sa...

Morn Marie.

Kontot på Picasa är kopplat till Blogger, man kan ha bilder på"Picasa Webbalbum" upp till 1GB, efter det så kostar det peeng.
Upp till 5 GB kostar $5 USD per år.

Ha de bra.

Hasse A

PS Var det samma som du fann fram till?