torsdag 23 september 2010

Min Dag


Vill tacka alla goa vänner här i cyberspace för varma och välmenande kommentarer i mitt tidigare inlägg. Utan att gå in på detaljer kan jag kort berätta att resultatet från en rutinkontroll jag gjorde häromveckan satte griller i huvudet på doktorn. Därför började jag morgonen med en kompletterande provtagning. Inte skoj, men ett nödvändigt ont.

För att slicka mina sår och lugna min oroliga själ tillbringade jag sedan några timmar på Siggesta Gård ute på Värmdölandet. Det blev en underbart god och lyxig lunch där. Vad sägs om knaprig sallad med dilldressing och hembakat bröd, brässerad gös med dillplättar och citruscréme. Avslutningen med kaffe och hembakad blåbärskaka var "pricken över i" ;-).


Jag njöt av doften och ljudet utav hästarna som bor på gården. Ni som följer mig vet ju hur mitt hjärta slår för dessa fantastiska djur. Ett av mina glädjeämnen här i livet.




Jag avslutade mina fina timmar på Siggesta i den lilla trädgården. Som att stoppa ner huvudet i en godispåse för fotonördar som mig ;-).

En vecka måste jag vänta på provresultatet. Usch. Kommer bli en himla lång vecka känns det som. En vecka som jag banne mig ska fylla med en massa roligt och glädjande. Om inte förr så är det verkligen nu jag behöver använda mig utav min livsfilosofi. Carpe Diem. Här och nu. Simma lugnt. En dag i sänder. Inte se svart utan vitt. Positivt tänkande. Mindfullness.

3 kommentarer:

Lairama sa...

Håller tummarna för att provet inte visar några konstigheter utan att det blir precis som du önskar.
Otroligt vackra bilder bjuder du på!

Viola sa...

Du har hentet deg inn, og det er bra! Håper det går bra med deg vennen! Hvilke flotte blomster, du er et geni! Og det måltidet der skulle jeg gjerne tatt sammen med deg! Mmmmm! :) Klem!

LissenTo sa...

Förstår att du inte kan koppla av riktigt förrän du har fått svar av läkaren.
Men skönt att du kunde tillbringa en dag på ett sådant fint ställe. En lisa för själen.

Tänker på dej och skickar kramar.
//Lissen