fredag 10 september 2010

Vaxholm II





Om du någon gång besöker Vaxholm måste du gå till Lena A Linderholm´s café. På nedre botten ligger butiken med alla fantastiska skapelser hon gjort. En färgprakt över det vanliga med känslan av att färdas till varma och krydd-doftande Provence. Går du sedan en trappa upp kliver du in i det genuina hemtrevliga caféet som är inrett med Lenas tyger, vaser, ljusstakar och prydnader och du serveras på hennes porslin. Jag mumsade på en café au lait och en smörgås med salami och brieost. Har aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, ätit en godare smörgås. Där satt jag nedsjunken i en underbar fotölj klädd i tyget "oliv", bläddrade i ett ex av Lantliv och bara njöööööööt. Vilken lyxig dag!

2 kommentarer:

Irene sa...

Oi, for noen fristelser! Nesten sånn at jeg må dra til Vaxholm bare for dette!

Og takk for kommentaren din, søte deg! Hvis du ønsker, kan du laste ned Photomatix gratis og teste det. Men bildene får vannmerke når du lagrer. Etter en har betalt (jeg gjorde alt via internett) så kommer produktnøkkel på epost. Når den er lagt inn så forsvinner vannmerket. Jeg har lagt inn både på min imac og min gamle laptop (windows XP), brukte samme produktnøkkel. Her linken til download:
http://www.hdrsoft.com/download.html
Lykke til ... og "have fun"

Klem fra Irene

Monica sa...

Mie, tänk att jag är "mitt" i provance på "riktigt".....har köpt underbar tyger i dag. Kan inte i ord beskriva vad vackert det är...."kanske" liiiiite för varmt ca +29. Önskar dig en trevlig helg! Kram från mig