onsdag 8 september 2010

I Valet Och Kvalet


Visst är det väl så att man ska ta vara på sina "tillgångar" och använda sig utav dem. Visst är det väl så att man ska göra någonting utav dem. Hos denna dam sitter en del av tillgångarna dels i blicken, men också i det lekfulla sinnet. Ingenting tas på största allvar när det gäller fotografering och att "modellera". Allt är på lek och betraktas som en "kul grej". Just nu vet jag inte ut eller in. Två agenturer vill "knyta an". Seriösa och etablerade javisst, men hos mig finns ändå alltid oron och olustkänslan inför detta ytliga betraktande. Inte min filosofi liksom ;-). Visst, jag har en klok tjej med bra självförtroende, båda fötterna på jorden och som inte gör nå´n "affär" av sitt yttre. Med mamma som ständig följeslagare och skugga då. Kunde det vara nå´t?

Alla har sin skönhet, men det är inte alla som ser den.
(Konfucius 555 f.Kr-479 f.Kr)

2 kommentarer:

Rigmor sa...

Så svårt!! Man vill så väl och man vill skydda. Gå på magkänslan, det är det enda råd jag kan ge. Hon är säkert så klok så hon gör bra val. Kan bara berätta att när min minsta slutade gymnasiet så kom hon hem en dag och berättade att om några veckor skulle hon åka Dublin för att jobba, fast hon hade varken jobb eller bostad...Men visst fixade hon det!! I nästan ett och ett halvt år bodde hon där, alldeles för långt bort för en mamma, men hem kom en vuxen dotter!!
Kram

Viola sa...

Jeg tror jeg forstår deg.. jeg svarer som Rigmor over, at du får ta og føle på mavefølelsen, intuisjonen.. Om det føles riktig, eller feil.. Lykke til! :)
Og bildet var levende, vakkert og spontant! Klem fra en Oslo! :)