torsdag 9 september 2010

Sjukligt Trist Vecka


Här ser ni vad jag sysslat med under de närmsta dagarna. Otäcka förkylningsbaciller hoppade på mig i slutet av förra veckan. Med den hals och de luftrör jag är "begåvad med" blir förkylningar ofta till kämpiga ihållande djupa luftrörsinfektioner. Så även denna gång. Och för att förgylla det hela, dessutom med hög feber :-(. La famiglia har inte "gått lottlösa" de heller, men där valde bacillerna att hålla sig i de övre regionerna och ställa till med droppande "kranar" och onda halsar. Känns som om hela huset varit en enda stor smitthärd den här veckan ;-).

I går eftermiddag lättade det äntligen i mina "rör" och jag kunde börja andas utan pip och rossel. Febern gav med sig och jag började sakta få orken tillbaka. Såååååååååååååå i dag har jag varit som en kalv på grönbete..........Jag fick gå ut!!!!! Kunde inte få nog av den friska luften och allt vackert utomhus.

Nu har ni fått en förklaring till min intensiva start på bloggandet efter det långa sommaruppehållet. Intentionen var att inte ha så många inlägg per dag, men hallå...............vad annars finns att göra när febern har tagit ett stadigt grepp om dig, huvudet spränger, snoken rinner, bröstet är tungt och det är svårt att andas och man är instängd i sitt eget hus. OCH, inte att förglömma.................det är väääääldigt synd om dig ;-).

Nu ska jag väl slippa att snora, sa kärringen och skar av sig näsan. (Svenskt ordspråk)

Almanackan har jag med tillåtelse hämtat hos Kandy. En jättebra och rolig blogg med mängder av tips för bla redigering. Där finner du också roliga tävlingar emellanåt. Almanackan kommer ursprungligen från personligalmanacka.se.

2 kommentarer:

Rigmor sa...

Så skönt att det äntligen släpper!! Värst är när man är i det där mellanstadiet, för sjuk för att göra något men för frisk för att ligga ned...då kan jag bli olidlig för omgivningen! Bara man får komma ut och få lite luft känns allt bättre.
Ha´en fortsatt bra torsdag!!
Kram

Viola sa...

Huff da!! Det har jeg ikke fått med meg! Håper du er bra igjen nå! Vakre bilder i innlegget under her, og sanne herlige ord! Det å bare "være".. Men det klarer man først når man er frisk! Klem :)