tisdag 17 februari 2009

Häääääärlig

Min underbara kollega C har tagit med några fina böcker till jobbet. En av dem som jag bara älskar är Mia Törnblom´s En Härlig Bok. Jag bläddrar i den varje dag och den ger mig tänkvärda ord, idéer och budskap. Lite från bokens förord: Min sanning är att livet blir mycket roligare om vi tänker att vi är härliga och att alla andra också är det! Denna övertygelse har inte kommit av sig själv, utan det är något som jag har övat på att känna och tro på. Varje morgon förbereder jag mig inför de kommande 24 timmarna och hur jag vill leva dessa. Ibland väljer jag ett tema för dagen, andra dagar övar jag, till exempel på tacksamhet. Detta förhållningssätt har lärt mig att ta konsekvenserna av mina egna tankar, ord och handlingar, och livet har blivit mycket enklare att leva. En sista sak: Kom ihåg att du är härlig!


3 kommentarer:

Pumita sa...

Du är för härlig! Hittade länken till affirmationerna som jag har kikat på några gånger. Mycket visdom där! Ha en trevlig tisdagkväll!

Ulrica sa...

Vilka bra ord - den bokan ska jag kolla efter. I morgon ska jag stiga upp och tänka att jag är härlig och alla som jag möter med. Vilken spännane tanke!

Jules sa...

Kloka och sanna ord.