söndag 15 februari 2009

Tvåsiffrigt På Tre Dagar

Det går framåt! I fredags var lyckan fullständig då jag gick från ental till tiotal. I idag hittade jag dessutom 011. Nå´n som undrar vad jag pratar om? Ha, ha, ha. Jag är en av de tokstollar här i huvudstaden som deltar i registreringsskyltsleken. Man börjag leta efter skylt 001 sedan 002 osv. Inget fusk, man måste hitta siffrorna i rätt ordning. Knasig lek, jag vet, men faktiskt ganska rolig. Dagen kan vara räddad om man hittar "sitt" nummer. Try It You´d Like It ;-). Nu ska jag slappa i soffan och kika på Beck-Gamen. Har laddat med semla ;-).

5 kommentarer:

Ulrica sa...

Hahah - låter helt galet...

Apelsinbilden där duplicerda jag lagret och tog bort bakgrunden med bakgrundssuddet. La dit svart i efterhand.

Vitlöken ligger på grönt papper och äggen på en blå tallrik.

Godnatt.

Baronessan sa...

Det skulle vara något för mig det, som bor ute i skogen. Fick nog vänta tills fan avlöste mig redan vid första skylten ;-)

Jules sa...

Vet flera som deltar i den leken :) Den är rolig.
Själv räknar jag ihop alla nuffror på regskyltarna och delar de med tre...det är lite sjukt men jag kan helt enkelt inte sluta. Har gjort så sen jag var liten...*S*

Jah Hollis sa...

Plate spotting kallas det efter någon amerikansk förebild. Jag har haft koll på bilskyltarna sedan jag började för över två år sedan och jag letar nu efter 082. Jag har ju redan sett den, men man ska som sagt ta dom i ordning.

Unknown sa...

Hej, jag var/är också med i nummerleken, jag är på 179 men nu har jag tappat sugen. Å alla dessa motorvägar med ett räcke i mitten i lagom höjd så man inte ha en chans att se bilnummret. Lycka till! jag hittade hit genom fototävlingen. Hälsningar Ingela