fredag 13 februari 2009

På Allas Läppar

Det stora samtalsämnet för dagen är datumet. Otursdagen med stort O eller? Jag tror ju inte på det, men jag vet att det finns människor som inte gärna tar sig ut idag. Jag lärde mig ett nytt ord idag förresten, ett krångligt ett, men ganska roligt att säga. Paraskevidekatriafobi – sjuklig ångest för fredagen den 13. Ha, ha, ha! Läste att det kan bli en riktig lyckodag för den som spelar på oddset......................satsar du på att jorden går under fredagen den 13 februari vinner du 130 210 gånger pengarna. Frågan är hur pengarna ska betalas ut?! ;-)

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Tur att jag inte lider av den ångesten då för jag skulle aldrig klara av att säga det där ordet.

Patrask-video-kattarr-fobi eller hur var det...

Tänk att det finns ord för allt.

sinneskatten sa...

Oj oj oj tur man inta har den sjukan, hur skulle man komma ihåg vad det heter...

Jules sa...

Den fobin har inte jag. Det räcker med de andra jag släpar på :)
Ja undrar hur de skulle betala ut vinsten???