torsdag 12 februari 2009

Torsdags Reflektion

Med risk för att bli tjatig, men det bjuder jag på! Den här veckan är vi hästvakt åt familjen H´s Dante. Ridning, mockning och pyssel har varit den stora återkommande aktiviteten. Ja hela vår tillvaro handlar om häst just nu. Dante ska ridas flera gånger under veckan och samtidigt ska F ha lektion på ridskolan 2 gånger. Logistik på hög nivå är det som gäller just nu! Det är jätteroligt att vara hästvakt. Eftersom det är en dröm för F och mig att ha egen häst (C håller för öronen varje gång ämnet tas upp här hemma) låtsas vi att vi har det nu. Knasigt kanske, men jag tänkte att det kunde vara ett bra sätt att känna hur det i verkligheten fungerar. Måste erkänna, om än att det tar emot, det är ett "hästjobb" med egen kuse. Det säger jag ju förstås inte så C hör ;-). Skulle aldrig erkänna det för honom, ha, ha. Fler funderingar från veckan hos Torsdags Reflektion.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med kuse! Men huu så mycket jobb..

Fin häst på bilderna i alla fall!

Paula sa...

Härliga foton och härligt med hästlukt... Ja vad skall jag säga det är ett hästjobb att ha häst. MEN det är så roligt så det tänker man inte på...

Anonym sa...

Kanonfina bilder på Dante. Den då han hoppar är väldigt bra, synd bara att öronen inte kom med. Hans mjuka mule!
Ja, hästar är helt enkelt helt underbara! Jag fick möjligheten att växa upp på landet och vi hade hästar, just det i flertal. Som mest hade vi ett dussin samtidigt. Det var ridning och träning men också allt det andra mockning, utfodring med mera.

Måste vara perfekt att vara hästvakt! Men vill man ha egen häst och har möjlighet till det rent ekonomiskt och tidsmässigt. Antar att ni kommit på att det tar massor av tid! Så varför inte slå till och köpa en pålle!

Ha en fin torsdag!
akson fd och alltid hästgalen

Hedwig sa...

Fina fartfyllda hästbilder. Det är alltid bra att få pröva på hur det är att ha häst innan man skaffar en egen.

Emma sa...

Åh, det var så längesedan jag red och nu fick jag lust igen! De är så fina djur!
På tal om sorgliga filmer, om du har svårt för det så ska du inte se Mammut..
Ha en trevlig torsdag!

Anonym sa...

Ja, det är nog väldigt mycket med en egen häst! Jag är glad att vi ännu inte har sådana önskemål här hemma :)

Anonym sa...

Näj du tala inte om att du tycker det är ett "hästjobb";-)
Dröm,dröm dröm det håller en vid liv.

Underbara bilder!

Anette sa...

Hästvakt, vilken grej! Hade jag aldrig vågat, så stora som dom är *ler*. Men jag förstår att det måste vara kul när man är hästintresserad och ett bra sätt att testa om man ska/vill ha en egen häst.
Den var jättesöt, men stor *ler*

Anonym sa...

Vilken söt häst. Själv håller jag mig på behörigt avstånd. Men min dotter har ridit mycket och även tävlat i ponnytrav, så det har blivit en del timmar i ridhus och stall.

Pumita sa...

Jag förstår att du blir avskräckt men det är bra att testa innan så man fattar rätt beslut. Jag har en hästtjej i bekantskapskretsen. När hon var liten (är tonåring idag och bor i stallet) ville hon ha en egen häst på tomten. Det är bara det att tomten är i storlek som en disktrasa på framsidan och ett badlakan på baksidan. Inte så bra idé!

Karin Berg sa...

Jättefina bilder! Själv så är jag välldigt rädd för hästar. och då är jag ändå uppvuxen på landet bland dessa djur. kan knappt gå förbi dem i en hage...

Jules sa...

Känner hästkrafterna i bilderna.

Veronica sa...

Vilka härliga hästbilder!!
Tyvärr är jag allergisk men de är otroligt vackra djur!

Ulrica sa...

Härliga häst - de luktar gott, är mjuka och JÄTTEstora. Säkert maddor med jobb men kul också, speciellt när man kan dela ett intresse med sina barn.

Ja, det är lite kul att vi kanske sammanstrrålat på Slussen utan att veta. Men ser du någon smyga omkring med en liten kamera så är det garanterat jag ;)

Anonym sa...

Levande härliga bilder på hästen.
Tror att det är bra att man "låtsas" så man känner om det är en hobby man verkligen vill ägna sig åt!

Anonym sa...

Tack så mycket för dina uppmuntrande ord. Jag har aldrig tänk i de banor och att bli stor kan man ju tolka hur som helst ;-)

Jag vill så gärna äte ngt smaskit,men det ska vi inte har jag bestämt! ( Tyvärr)

Tusen kram

Anonym sa...

Wow! Vilka fina häst-bilder. Det är väl bra att träna på andras innan det är dags för en egen häst. Jag är den i familjen som är rädd för hästar och helst inte kommer i närheten.