måndag 2 februari 2009

Utan Ord

Mitt bidrag till Utan Ord v6.

16 kommentarer:

Anette sa...

Den där rackaren är det enda som min hund jagar! Harar och rådjur och sånt bryr hon sig inte om, men koltrastar går inte att motstå *ler*
Jättefin bild! Jag gillar också koltrastar (fast jag jag dom inte)

Anonym sa...

Du "jagade" dem iaf med kameran för att få den här bilden :)

Pumita sa...

Där står h*n och fryser. Väntar på en matbit kanske?

Anonym sa...

Fint!

Så där sitter koltrastarna ofta i våra äppelträd också! De ser så frusna ut, men man får väl tro att det hjälper mot kylan att burra upp sej på det där viset!? :-)

Anonym sa...

Nu så vad bra!!! Ja att du ändrade din kommentarinläggning.

Utan ord?? är det något tema de också, har aldrig sett det tidigare. Fin bild varjefall och även om de inte säger så mycket så sjunger de ju vackert de små fåglarna.

Tjillevipp Anki N

Cecilia Artista sa...

Vilken fin rund koltrast! Men han verkar frysa stackarn.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Stackars koltrasten som sitter där uppburrad och fryser.

Fin bild.

Ha det gott

Irene

Marie sa...

Japp, en liten "Kolis" i min trädgård som burrat upp sig. Jag tror inte att den fryser utan håller värmen genom att kura ihop sig. Jag älskar verkligen dessa små krabater och skämmer bort dem med äppelhalvor. Kalas för pippisarna! Tack för fina kommentarer :-).

Sarah sa...

Vilken fin bild du bjuder på. Så stillsam och fin ;O)

Unknown sa...

Morrn.
Kul bild, det som var så fint att man ser direkt att det är en koltrast.

Skäm bort den med äpplen som man kan FÅ i affären.

ha de bra
Hasse

Veronica sa...

Vilken mysbild eller ska man säja frysbild =)

Anonym sa...

Vackert - den ser ut att sitta och folosofera på sin gren...

Anonym sa...

Den ser lite frussig ut koltrasten.
Brukar oxo mata våra koltrastar med äpplehalvor, mumma för dem!

/Caroline

Ulrica sa...

Härlig bild på den lilla rackar. Med tre katter och en hund kan det kännas långt mellan fågelbesöken ibland...

Husbilen Credo sa...

Dessa små älskar att käka på äpplen som jag slänger ut på gräsmattan ibland. Fin fågel gillar.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Det ser kallt ut, förstår att pippin har burrat upp sig...