fredag 14 augusti 2009

ABC: X

Vi spelar ganska ofta sällskapsspelet Alfapet som är ett bokstavsspel där alla bokstäver är värda olika mycket. Det gäller att bilda olika ord med de bokstäver du samlat på dig. Du ska dessutom försöka få så mycket poäng som möjligt. Då är X en mycket eftertraktad bokstav. X är nämligen värd 10 poäng, och om du dessutom får möjligheten att lägga bokstaven på en spelruta som ger tre gånger poängen, ja då drar du lätt ifrån dina motspelare. Fler tolkningar finner du hos ABC.

26 kommentarer:

drengen sa...

Xtra poeng til deg for den flotte løsningen!

Sister Bonde sa...

Dejligt spil og fint billede af X

Olga T sa...

Snyggt foto!! Strålande lösning också!

Rimkogeren sa...

xtraordinær xtra elegant xløsning :-)

Petunia sa...

Kjempefint løst! Det er ingen lett bokstav dette og jeg er imponert over at dere har kastet dere over X'en med så stor iver!!!

Mitt hvite hus sa...

Veldig bra løst denne uken... Syns alle er så kreative...
God helg...

Anna sa...

Det är jättekul, sedan finns det ju på nätet med om man är ensam och inte har någon att spela med... www.betapet.com

elle-melle sa...

Så gøy dette spillet så ut.
Det er vel det samme som det vi kaller Scrabbel går jeg ut fra. Et morsomt spill for dem som liker å ølse kryssord:)

Anonym sa...

Ser ut som et morsomt spill - en flott løsning på X er det også!

Maria Berg sa...

Det där med X är inte lätt (kankse jag skulle fångat en kyss om jag försökt). Bra gjort av dig och den blir så härliga färger.

xxx MB

Madame sa...

Det var kreativt fundet på - jeg synes, det var svært i denne uge :-)

Malys krok sa...

Så BRA!! Stilig bilde også! Kjenner ikke dette spillet, men har et bokstavspill her og som heter Scrabble. Høres ut som det er det samme. God helg til deg fra Margit.

christina sa...

Du är ganska finurlig själv, tycker jag!
Alfapet är ett riktigt kul spel. En snygg bild dessutom!


Ha det gott! /kram christina

Unknown sa...

Herleg!!
Lurer på om dette vert det samme som det norske scrabble??

Jeanette Jess1 sa...

Kreativ løsning ;o)

Er dette det samme som scrabble, eller er det ett annet spill??

Tøft bilde forresten ;o)

Ulrica sa...

Hej vännen, hoppas allt är bra med dig. Här har en envis förkylning landat och vi snorar i kapp i familjen. Trist.

Alfapet var det ett tag sedan vi spelade. Kanske dags att ta upp detta hederliga sällskapsspel ign.

Lavynnia sa...

Så gøy løsning på oppgaven!:) Lenge siden jeg har spilt dette spillet.

ElinSire sa...

Flott løsning og fint bilde av X'en :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nytt spill for meg. Flott X.

Lappedamen sa...

Et morsomt ordspill, og xtra smart løsning på ukens ord-lek.

Anonym sa...

En finfin løsning på ukens "problem-bokstav", og et finfint bilde du har tatt også!
Du får 3x ekstrapoeng fra meg for alt dette. :)

Anonym sa...

Vilken smart tolkning av bokstaven x.
Spel är jag dålig på. Har inget tålamod.

Önskar dig en fin helg

strömma

Anonym sa...

Flott løsning. Og jeg tror dere har flere ord med x (i alle fall inne i elelr til slutt i ordet) enn det vi har i Norge. Jeg er en ivrig scrabbler, og ditt spill minner litt om scrabblen. :)

foto CHIP sa...

Det gäller att få till det med X-et :)
Du lyckades x-akt :)

amylin sa...

Morsom løsning.

Viola sa...

Det spillet har jeg ikke hørt om før! Flott løsning på X! Jeg har perioder jeg løser litt kryssord, men det er meget sjeldent. Helst litt med min mamma.. :)