tisdag 18 augusti 2009

Även Om Jag Inte Vill.....

.....så är det ett faktum. Hösten börjar göra sig påmind. Visst är det fortfarande sensommar och varmt på dagarna, men flera tecken har nu visat sig som ändå talar för att hösten lurar bakom hörnet. Idag kom IKEA katalogen, det är för mig ett hösttecken. Jag och "lilla" F har idag rensat ur hennes garderob och var sedan och kompletterade inför skolstarten, ännu ett hösttecken. Den sköna sommarbrisen har övergått i kraftig blåst nu i några dagar och kvällstemperaturen sjunker kraftigt. Ännu två hösttecken. Sedan har vi det där med naturens doft. Min näsa börjar vittra höst för den tycker att det luktar friskare och fräschare. Jag är inte alls ledsen för att vi går mot en mörkare, kallare och urrigare årstid. Jag gillar hösten. Att krypa in i sitt lilla bo, svepa en filt omkring sig, dricka ett gott te och läsa en god bok. Att tända ljus och njuta av värmen och doften de sprider. Att gå långa härliga skogspromenader och njuta av naturens alla vackra färger och plocka lingon och svamp. Äta mustiga grytor och dricka tunga röda viner. Gå på bio och äta popcorn, äta brunch efter en lång skön förmiddag i sängen eller mysa med afternoon tea tillsammans med tjejkompisarna. Att få hänga undan sommarkläderna som jag nu tröttnat på och sätta på mig härliga mjuka stickade tröjor och koftor, använda färgglada sjalar och snygga stövlar. Välkommen kära höst!

1 kommentar:

Ingela´s blogg sa...

Samma här!! Och tänk bara att få tända ljus!! Höst är härligt. kram