måndag 24 augusti 2009

Återhämtning

Idag har jag haft en ledig dag eftersom jag arbetade i helgen. Vädret var fantasiskt. Strålande sol från en klarblå himmel och termometern visade på 20 grader. Underbart! Jag packade ryggsäcken med fika, tog Nikon i handen och begav mig ut på skogspromenad. Överallt upptäckte jag tecken i naturen på att sommaren snart är slut och att hösten är i antågande. Rönnen är full i bär, plommonen börjar mogna, kantarellerna lyser solgula i mossan, lingonriset dignar av bär, ekollonen har växt på sig och är stora men fortfarande gröna och nyponen börjar sakteliga mogna de med.

Jag fikade på mitt favoritställe vid sjön som låg alldeles spegelblank. Länge satt jag där i tystnaden och insöp lugnet, dofterna och energin från solen som värmde skönt. Visst är det vackert mitt egna paradis för återhämtning. Och tänk att det ligger precis runt husknuten. Efter en så´n här mysig dag känner jag mig upp över öronen laddad för tre nya arbetsdagar. Önskar alla vänner en fin fortsättning på veckan. Nu ska jag lägga huvudet på kudden och jag gissar att pälsmössan Tuss kommer göra mig sällskap. Natti natti.

3 kommentarer:

Olga T sa...

Ser verkligen underbart ut!

magnus sa...

Verkligen en fin bild på sjön, vatten gillar jag.

(Fel gissning förresten)

Viola sa...

Oi-oi-oi!! Så vakkert!! Helt nyyyydelige bilder du her har samlet sammen!! Jeg kan kjenne lukten av høstlig skog og bær :) Og det flotte stille idylliske vannet.. Tipper du hadde en kjempetur!! Klem i natten :)