lördag 1 augusti 2009

Svart Och Vit Ängel

Fotointresset är förutom hästintresset något jag och "lilla" F delar. Idag lekte vi med Nikon och makroobjektivet. Vi tränade porträttfotografering. Jag har blivit så inspirerad av min väninna Ulrica. Ska dock nämna att hon är i en helt annan klass vad gäller fotografering än vad jag är. Denna fantastiska människa är ett riktigt proffs bakom kameran. Att fotografera människor är vansinnigt svårt tycker jag. Att hitta en bra vinkel, ett intressant fokus i bilden och ett spännande ljus DET är utmaning vill jag lova. Jag är i alla fall lyckligt lottad för modellen idag är fantastiskt fotogenique. En riktig ängel framför kameran. Så lite gratis hjälp hade jag. Tack för ditt tålamod älskade F.

1 kommentar:

Viola sa...

Jeg synes du får til portrettbilder ganske så supert jeg!! De er jo proffe, spør du meg! Og lille F ser drømmende ut! :)