fredag 21 augusti 2009

Blommig Fredag v34

Blommig Fredag är en fotoutmaning jag inte deltagit i förut. Har känt att jag inte har så mycket kunskaper om alla dessa vackra växter och blommor jag fotograferar, kan ofta inte ens deras namn. Nu har jag tänkt såhär, jag älskar ju att fota blommor och har mängder av bilder jag gärna vill visa så jag bidrar med ögongodis utan kunskap. Kanske jag med tiden kommer lära mig mer om dessa fagra natursmycken genom alla andra deltagare. Dels genom att besöka er andra och dels genom kommentarer ;-).

16 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Verkligt fin bild, och speciell blomma. Jag kan inte heller namnet på denna..Ha en fin helg//Eva

foto CHIP sa...

Tur man kan uppleva det vackra även om man inte har namnkunskaperna :) Gillar du ditt macro för du köpte väl ett nytt före semestern eller?

Ulrica sa...

Hej vännen, är urusel på blommor men känner igen en snygg bild när jag ser den :)

Mycket smakfull bild, bra färger och schysst släpp. Like it a lot!!!

Gunilla sa...

Det påminner om någon slags Rudbecia men jag vet inte.
Iallafall ett fantastiskt fint foto.
Ha en fin helg

Gunilla

Cecilia Artista sa...

Vacker blomma med underifrånperspektiv! Ha en trevlig fredag!

Mia sa...

Det ser ut som en Helenium (eller solbrud på svenska tro jag den heter..) tycker jag. Dom är jätteflotta med sina nedåtgående kjolar. Fin bild :)

Katarina sa...

Tack för det ögongodiset! Härligt perspektiv och vacker blomma! Här behöver man inte ha kunskaper för att delta...ögongodis är alldeles tillräckligt. Kul att du är med!
Katarina

Thorins Trädgård sa...

Hej Marie, tur att du deltar säger jag. Vilken färgkombination och vilken trevlig bloggupplevelse!

Tackar för det

Marit

Ingela´s blogg sa...

vackert fotograferat! // Ingela

Maria Berg sa...

Vad kul att du vill var med - blommor är så vackar att njuta av utan att behöva kunna alla de där namnen.

men om intresse finns så är detta en Solbrud och du har verkligen fångat just en Brud i solen! MB

HelenJ sa...

En mycket vacker Solbrud, Helenium autumnale.
Du kommer att lära dig massor på det här sättet! =)

Amanda sa...

Hej Marie, Vad kul att du visar din vackra blomma, jag som inte kan så mycket skulle säga att det är en art av Rudbecia ... Hi Hi. Hur som helst så är fotot läckert och det räcker. Blommor älskar vi men vad sjutton gör det om vi inte kan namnen, de är lika vackra ändå. Kram Amanda

Lillebeth sa...

Vacker bild på vacker brud i solen.

Moa sa...

Vilken vacker och mustig bild på en så härlig blomma.. snyggt!
Ha det gott..MOa

Susanna sa...

Härlig bild - som en fin sommarklänning! Om jag kunde sy vore den en självklar inspiration :-)
(jag är inte med i fotokedjan)

sweetbay sa...

A lovely photo and such festive colors!