fredag 26 februari 2010

Bildverkstan: Visitkort

Att fixa och trixa i photoshop cs3 är jätte roligt tycker jag så den här veckans utmaning i Bildverkstan passade mig perfekt. Jag har tagit ut svängarna ordentligt och använt mig av många funktioner för att designa mitt visitkort.

Till att börja med justerades originalbilden vad gäller vitbalans, skärpa, intensitet och kontrast. Sedan drog jag ut bilden för att få den mer avlång. Därefter valde jag sedan att arbeta med en monokrom bild i vita och svarta nyanser. Ett konstnärligt filter (plastfilm) och en vit ram med opacitet 10% lades till sist på. Avslutningsvis skrevs bloggnamn och adress in med typsnitt Prestige Elite Std. Lagret för bloggnamnet fick dessutom lite lagerstil i form av satäng.

4 kommentarer:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Du har verkligen lyckats med dina svängar. Fotot kan inte bli läckrare - ett perfekt visitkort för en som skriver. Det går inte att misstolkas. Jag gillar verkligen din presentation.

Jag måste fortsätta arbeta med visitkorten för senare eventuella "jobb" åt mina nära i första hand. Det är mer ideellt och något litet motjobb brukar jag få tillbaka inget som genererar i pengar det överlåter jag till proffsen.

mimmi sa...

Det var ju ett så perfekt visit kort :) .. du kan nog börja att göra sådana på beställning :)

cat sa...

Riktigt snyggt :)

NatureFootstep sa...

riktigt läckert blev det med alla turer. Det gäller ju att man vet vad alla funktioner gör. Så man kan använda dom. :)