torsdag 18 februari 2010

Torsdagsfoto/Dramatisk Vinter

Vintern i år är bara makalös. Jag älskar detta vita kalla som inbjuder till så många roliga utomhus aktiviteter. Ja, jag vet att många inte känner likadant och det respekterar jag. Men se er omkring. Öppna upp alla sinnen och ta in Kung Bore´s skapelse så får ni se att det ÄR en fin årstid. I sinom tid kommer värme och färger.

Det som dominerar i år och som jag tycker är dramatiskt är all is som bildats. Otroligt mycket tappar och formationer överallt. Vackert, men ack så farligt när tötiden kommer. Den här bilden tog jag på min morgonprommis för ett tag sedan då jag var på konferens i Göteborg. Solen var sakta på väg upp, det var dimmigt över sjön Aspen och det rådde ett underbart lugn. Torsdagsfoto.

17 kommentarer:

Anonym sa...

fin bild, vintern har varit dramatiskt i år, nästan så man TAPPAR andan ;-)
Ha en fin torsdag.
/Helena

sinneskatten sa...

Det är bra, att du ser det positiva i vintern!
mycket vackert att titta o fotografera, men jag vill ha vår....

Maria sa...

Vackra istappar men inget man skulle vilja få i huvudet precis.
Ha en fin torsdag!

Marie-Louise sa...

Vilken promenad det måste ha varit. Underbart ser det ut i alla fall. Vackra istappar, så tunna och fina. Jag säger det igen, underbar bild. Ha en bra dag.

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Ja , mycket istappar blir det i år = VACKERT !
Visst är det vackert ute , men jag längtar efter våren i alla fall :)

Anni sa...

Jadå, jag ser det vackra - men jag är less på det nu...

Maria sa...

Vackert med alla istappar på rad!
HA en fin dag!

Pialotta sa...

Visst är det vackert med alla tappar och snön som ligger så vit och fin, MEN nu gillar jag inte alls Vintern längre, den ställer till för mycket elände.. På mina promenader (med cyklen alltid vid min sida som stöd) får jag verkligen se upp.. så himla sörjigt på vissa trottoarer och isigt på de flesta trottoarer. Vintern är fantastiskt dramatisk;-) Ha de fint i ditt Vinterland:-)

ormbunke sa...

Är det det man kallar istappsgardin.Snyggt var det. Anita

Susanne sa...

Läckert perspektiv på bilden. Även om jag känner mig trött på vinter och kyla så är det ju vansinnigt vackert ute!!!
Kram

Mikabella sa...

Jag håller med dig om att vinter är underbart (iaf om den är som i år), men nu börjar jag tröttna...Man kan inte rida som man vill, får åka till ridhus hela tiden. Kallt och halt. Har ingen bil på dagarna o kan inte cykla eller köra vespan...När solen skiner och naturen glitt´rar kan man inte tycka illa om snö, men när den yr och gör himlen grå så är den bra tris :)

Vacker bild min vän. En perfekt vinterdröm.

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Vintern är ljuvligt vacker och det är ljust. Snygga istappar men så farliga.
För övrigt är jag ingen vinter älskare.
Ha en go kväll!
LottaM

Anneli - A'la Foto sa...

Jag håller fullständigt med dig! Kung Bore eller fru Vinter som jag har här har verkligen varit god mot oss i år! Jag är superlycklig och tacksam för varje liten snöflinga och minusgra! :O))

Vacker tappbild du fångat åt oss att njuta! :O))

Nettan sa...

JÄTTEFINA istappar! Och farliga om man står under dom...
Fin vinkel.

Ha det gott i helgen // Nettan

Mona sa...

Fantastiska istappar! Jag håller med dig. Jag vågar knappt säga längre att jag gillar vintern och gärna vill ha mera snö. Men vi är ju bara i mitten av februari. Alternativet är inte så lockande. Vi får vänta tills vi kommer in en bit i mars. Då kan vi börja tråna efter våren.

Anonym sa...

Like a curtain to be moved away soon, to give way to spring ;)

A wonderful Friday for you all.

Kjell E sa...

Håller med dig fullständigt.
Hur många gånger klagar vi inte på de dåliga vintrarna.
Vintertid; December till mars.
Då är det väl bättre med snö och kyla, än det där andra.