torsdag 25 februari 2010

Torsdagsreflektion

I går kunde jag ana våren bakom alla snöhögarna. Solen sken under hela dagen och den värmde faktiskt i mitt ansikte där jag satt mot husväggen en kort stund. Snö och is smälte sakta och i den här granen bildades det vackra droppformationer. Ser nästan ut som julgransprydnader ;-). Läste också i morgontidningen att den första flyttfågeln siktats i Sverige. Det om något är väl ett tecken på en begynnande vår som i år troligen blir lite försenad, men som dock kommer. Torsdags Reflektion.

3 kommentarer:

sinneskatten sa...

Mie du har två reflektioner idag!
Den om att du duger som du är borde alla se och ta till sig.
Sen att vi vill ha vår och att man kan börja ana lite , fåglarna kvittrar bl.a.
ha en skön dag.

Anonym sa...

Tyckte också om den att du duger som du är. Igår droppade det ordentligt från snön där solen kom åt att värma. Så visst kommer våren men det går väl sakta med all den här snön.

Pialotta sa...

Jo men visst kommer det en Vår, vi får ha tröst.. herre min ge fast det dröjer någon månad till.. Att se solen, bara det är så himla mysigt, fast den inte varit flitig på att besöka mina trakter. Idag töar det ordentligt här, men det ska komma regn har det lovats och så det vanliga flera minusgrader och så snö.. men å andra sidan är vi så vana nu så.. Längtan är ett finurligt ord som vi alla längtar efter .. och tänk om inte längtan funnits.. hur hade livet sett ut då;-)
Ha de finemang Tjingeling