tisdag 9 februari 2010

Tisdags Tema v 6

Om jag finge bestämma skulle det finnas en hel ark med husdjur hos oss ;-). Dock säger make nej, nej. Jag och "lilla" F har i alla fall hittills lyckats påbörja djursamlingen med en katt och två dvärgvädurar. Observera att det är hittills :-). Får jag presentera Lovisa (svart) och Ludde. 4 åriga små pälsbollar som bor utomhus i en gigantisk bur (ha, ha grannarna trodde vi byggde cykelförråd). Att leka i snön är bus kul så ganska ofta tar vi ut dem i koppel och vallar dem som hundar. Alltid får vi nå´n att le då ;-). Tisdags Tema.

Vår kisse har varit busig................läs gärna detta inlägg från i går.
http://carpediemmie.blogspot.com/2010/02/koltrastarnas-skrack.html

16 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Precis så ska man göra...ta till ordentligt när man bygger burar..härligt..och att dina söta fina exemplar här trivs helt makalöst bra..det är jag säker på..

Lasseivomma sa...

Sympatiskt med stora utrymmen för djuren, fortsätt samla.

Maria sa...

Dessa söta hårbollar verkar ha det riktigt bra. Så söta (:

Ha en fin tisdag!

Anette sa...

Åh, de där motsträviga makarna........håller just på att övertyga min om att Ester vill ha en lillasyster!
Söta kaniner är det. Tycker dom det är roligt att vara ute i snö? /Anette

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tycker att du och lilla F, ska fortsätta med att bygga på "arken" :)Och självklart ska djur som vistas i bur, ha det gott i sitt liv, keep up the good work ;)

Ha en fin tisdag/Kram E-L

Carina sa...

Vilken mysig bild! Låter som om det kan bli påökning på husdjurfronten!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Maria sa...

Åhh vilka små sötnosar!
Dvärgvädurar är bara sååå gulliga!
Jättefin bild!
Ha en bra dag!

Pialotta sa...

Alltså vi har haft alla de husdjur när ungarna var små.. kaniner javisst och kattor javisst och många fler.. Hundar.. så klart.. men nu finns inte ett endaste levande djur i vårt hus.. hur roligt är det;-) Fin bild på kaninerna.. minsann så har de lite snöpuder i pälsen:-)

"Lillagul" sa...

Hejsan !
Vilka söta kaniner på vinterpromenad !

Husbilen Credo sa...

Hejsan!

Jo, då vi har haft ett stort urval av husdjur när döttrarna var små.
Nu vill vi inte binda upp oss utan lånar djur av vänner och bekanta.
Fina kaniner.

Ha en bra dag!
LottaM

Ariella sa...

Hur söta som helst!!
Ja stora burar ska det vara :)

Kram

Mikabella sa...

Vilka sötnosar! Älskar de små runda ögonen och den lilla lilla nosen. De är så gulliga när de äter :)

Om lilla F får bestämma blir det väl en häst snart också? ;) Det bästa av alla sorters "husdjur" enligt mig :) Kraaaaaaaammmm!

anemonen sa...

Söta, mjuka och goa är de allt.

ormbunke sa...

Så gulliga. Valla dem i snön det får jag nog upplysa mitt lilla barnbarn om.Anita

Nukke sa...

Så söta poserande kaniner !!! Det skulle vara trevligt att se dom springa i snön också.
Min katt hälsar dom :)

Gunsside sa...

Herlige kaniner,
hilsen hun som bare " låner" andres husdyr ;)