torsdag 25 februari 2010

Du Är Underbar Som Du Är-Glöm Inte Det

All denna reklam om hur vi ska se ut, vad vi ska äta, vad vi ska göra...........................Allt går bara ut på en enda sak, att sänka vårat självförtroende för att vi sedan ska tro att om vi köper det reklamen bjuder ut blir vi yngre, vackrare och bättre. Usch, fy och blä! Nej, gå inte på detta. Du är fin som du är!!!! Stor, liten, kort, lång, tjock eller smal, spelar ingen roll. Vi är alla unika. Tillåt dig känna dig bra och säg till dig själv att du duger. Sätt upp en lapp på spegeln som säger DU ÄR PERFEKT. Varje morgon läser du så lappen och ditt självförtroende växer och gladpunkten i bröstet får dig att sträcka lite extra på kroppen. Önskar dig en underbar torsdag, kram.

8 kommentarer:

Pennelina sa...

Helt enig :-)

Kramisar!

Monica sa...

Lämnar ett avtryck. Gladpunkten i bröstet- var mycket bra!!! har aldrig hört det uttrycket tidigare. Tack, tror jag kommer att "låna" det om de går bra...
Ha en bra dag.

Marie-Louise sa...

Fint inlägg om det vi bör påminna oss om varje dag. Ha en underbar dag fina du. kram

Pumita sa...

Åh, Mie, du är så klok! Tack för den insikten. Dagens bästa inlägg!

Pialotta sa...

Jag är helt inne på samma linje.. du fick till det med finess i teckningarna:-)
Vårt samhälle har blivit helt sjukt vad det gäller idealen, alla ska vara formade i en och samma form, vilket inte är riktigt sunt.. du duger som du är .. så sant så. Ibland blir jag riktigt uppretad när jag ser TV-program och reklamen som stör mig något så kollosalt och då ryter Pia till i TV-soffan;-)

Susanne sa...

Så kloka ord. Och det där behöver vi verkligen påminna alla om och särskilt våra barn och ungdomar som har fruktansvärda krav på sig i dagens samhälle. Må gott!!
Kram

Hedwig sa...

Tack, det behövde jag veta just nu - att jag är perfekt. Idag när jag tycker något helt annat.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Huvudet på spiken eller spiken i huvudet. Det beror lite på. För ungdomarna idag är det ett fruktansvärt sjukt tänk på ytligheten. Visst var även jag och mitt självförtroende/känsla i gungning jämt när jag var ung men absolut inte på den nivån som är idag.