söndag 7 februari 2010

Inspiration Och Kreaktivitet Nr 5

Genom Inspiration & Kreaktivitet ska vi lära känna varandra lite bättre. På ett kortfattat sätt men utan att bli för utlämnande försöker jag med några bilder förmedla vem Mie bakom Carpe Diem är. Klicka på bilden för större format!

#Med livserfarenhet och mognad har jag funnit ett sätt att finnas här och nu, att kunna njuta och kunna känna harmoni. Jag är i dag en trygg människa med gott självförtroende. Jag är stolt över den jag är.

#Egentid är viktigt för mig och jag tillbringar den gärna i naturen eller vid havet. Här finner jag ro och styrka.

# Glädje, inspiration och kärlek finner jag hos min underbara familj. Resor och upplevelser tillsammans med la famiglia är en krydda i livet.

# Djur är en passion. Hästar och katter finns i mitt liv, men jag vurmar för alla arter.

# Jag älskar livet och känner en stor passion inför det. Som mitt kreaktiva arbete där jag bokstavligen skapar liv. Att få hjälpa människor med deras högsta önskan är en ynnest. Bilden visar en blastocyst, ett 5-6 dagar gammalt humant embryo som jag odlat fram i laboratoriet.

7 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej vännen, vilka fina foton du bjuder på idag. Hoppas att din resa var givande. Vilken ynest det måste vara att få arbeta med det du gör.Ljuvligt! Du visar en bild av en balanserad, harmonisk, kärleksfull kvinna i sina bästa år. Du är en förebild för mig. Ha en bra dag.

Petra sa...

Jättefina bilder och vilket viktigt yrke du har!

BP sa...

Härligt att läsa!!! Du är en lycklig människa som trivs med livet!!! Och det förstår jag.

Du måste ha ett underbart jobb. Men hur i hela frodens namn kan man odla fram ett embryo...

Nina sa...

Roligt att läsa om dig! Måste vara underbart att ha förankrat sig i livet! Och du verkar ha ett helt underbart och intressant arbete!

Pennelina sa...

Härlig beskrivning av en underbar människa :-) Vad mer kan jag säga?

Kram från Pennelina

Eva-Lena Sjösteen sa...

Fin beskrivning och att du är lycklig och trivs med ditt liv, har jag redan förstått :)Att vi delar djur och naturintresset visste jag sedan tidigare ;)

Må så gott/E-L

ormbunke sa...

Vad jag förstår är du en naturnära person som kan ta tillvara på livet både själsligt och bokstavligt.Ha de gott. Anita