lördag 13 februari 2010

Inspiration Och Kreaktivitet Nr 6

Jag satt och roade mig på tåget från Göteborg förra lördagskvällen. Jag och min Nikon hade väldigt roligt och tiden gick snabbt. Swich så var jag i Stockholm :-). Bl a provade jag denna fototeknik. Att försöka förmedla känslan av att betraktaren sugs in i bilden med hög fart. Samtidigt som du trycker av ska du zooma. Kan bli riktigt coola bilder. Har sett naturbilder gjorda på detta sätt och det är en otrolig häftig känsla att titta på dem. Det här var första gången jag provade detta och jag är absolut inte helt nöjd med slutresultatet, men det är en början i alla fall. Meningen är att skärpa och fokus ska ligga mitt i bilden. Inspiration & Kreaktivitet.

17 kommentarer:

malin sa...

häftigt, och jag lärde mig nåt nytt!

anemonen sa...

Häftigt och kreativt gjort. Jag blev lite yr i mössan av att titta på bilden, men jag blev inspirerad av att testa detta. Coolt!

Maria sa...

Coolt, låter som ett sånt där skulle vara kul att testa någon gång. Tack för titten hos mig.

cat sa...

Coolt! Men jag blev lite yr av att titta för länge:)

mimmi sa...

Jag har sett att årets nya foto guide var ute .. jag skal köpa den nästa vecka :) jag köpte den förre året och det stod en massa gott i den :) --detta som du har gjort här ..det skall jag testa :)

Marie-Louise sa...

Det här måste jag prova, kul idé. Läckert foto.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tittar man en stund så blir man faktist lite yr i huvudet :) Annars en kul idé som jag ska testa, att leka lite med :)

Ha en fin kväll//E-L

Birgitta sa...

Intressant teknik! Det ska jag testa nå'n gång! Coolt verkligen!

Photos by Storm sa...

Häftigt, måste provas. Kul sysselsättning under tågresan/is

Camilla (Rantis) sa...

Oj, blev nästan åksjuk av ditt foto... *S*
Kul teknik, det måste jag testa någon gång!

Ha en skön lördag kväll!

foto CHIP sa...

Nu får jag ta lite vin så jag snurrar tillbaka - urhäftigt!
Det ska jag testa :)
Håller med dig - aldrig har man tråkigt med en kamera och tiden den flyger iväg :)
kram
Ps ska snart göra en Budapest-sida med tips ... om jag hinner :)

Olga T sa...

Har aldrig provat det där. Däremot sett bilder av det och detta är en av de bättre!! Bra gjort!

BP sa...

Jag förstår att du hade kul på tåget... inga sysselsättningsproblem där inte:-) Dessutom är bidraget himla (dubbel-)fyndigt:-)

Kerstin sa...

Ja det här var ju en lysande sysselsättning på tåget. Det blev en rikigt läcker bild med mycket "sug". Har testat det här själv, men väldigt lite. Nu blev jag sugen. :)
Ha en fin söndag.

Jane sa...

Tänk vilka möjligheter man har med digitalkameran när det gäller att experimentera jämfört med "gamla" tiders systemkameror. Det gick åt ganska mycket dyr film då :)
Cool bild!

christina sa...

Nu blev jag verkligen inspirerad, cool bild!

Nina sa...

Grattis! Du är i final på bilduppdraget! http://bilduppdraget.wordpress.com/2010/02/14/omrostning-fototeknik/