söndag 28 mars 2010

Projekt Badrum Och Tonårstjejer no 1

Du som har eller har haft tonårsdöttrar vet vilken kollisionsplats husets badrum kan vara. Det är konstigt det där, att en tonårstjej låser in sig och stannar i badrummet huuuuuur lääääääänge som helst. Dessutom helt oförstående att andra i familjen också behöver utnyttja detta utrymme ;-). Vårat hus har dock en bra lösning på detta då vi har flera badrum/duschrum att nyttja. Problemet är bara att en tonåring gärna släpar runt saker i alla dessa utrymmen och handdukar, smink, borstar och krämer byter ständigt plats. För att nu få tonårsdottern att husera helt och hållet i bara ett av dessa badrum ska vi fräscha upp "hennes". Golvvärme, vitt och svart kakel, nytt badrumsporslin och nya badrumsmöbler är planerat. Arbetet är initierat och maken har börjat hacka kakel som en besatt. Fortsättning följer :-).

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, vad skulle man göra om man inte hade två badrum! *ler* För mig räcker 2-3 minuter oftast!
:)

Marie-Louise sa...

Lyxigt att vara tonåring och få ett eget badrum som man kan vara i hur länge som helst. =) Blir nog jättefint! Ha en bra dag.

Annelie sa...

Alltid kul med renovering, även om det är mycket jobb. Man blir så nöjd när det är klart!
Ett annat slags skapande...

Anonym sa...

Vilken lyx med eget badrum :)
I vår gamla lägenhet var det fyra, ibland fem tonårstjejer + lillasyster + Jag och Gubben som skulle dela på ett badrum.
Fatta vilken lyx det är att ha två + en extra toalett nu.
Lycka till med renoveringen.

Susanne sa...

Hahaha, åh vad jag känner igen det där. Vi har också lyxen att ha fler badrum och nu har vi fixat så att våra två äldsta kan husera i det nya och ha sina grejer där! Äntligen! Trodde jag ja... Visserligen så har hon det mesta där men kommer gärna ner ändå (sällskapssjuk eller...) och sen försvinner mina grejer upp till deras badrum. Undrar om jag ska skaffa ett låssäkert badrumsskåp???
Kram