måndag 1 mars 2010

Dagens Egentid

(lite stretching efter ridturen)

Ledig dag, mumma! Extra mysigt då "lilla" F är hemma eftersom hon har sportlov. I år är det min kollega på jobbet som är ledig v 9 och jag tar v 11 istället så skidorna har vi bytt ut mot häst det här sportlovet. Dottern är hästvakt åt Flizan. Mamma och pappa är chaufförer ;-). Blir alltså ridning för hela slanten varenda dag denna vecka OCH mockning, inte att förglömma. Så dagen började med skön sovmorgon, frukost i lugn och ro med tidningen i sängen för att sedan bylta på sig stallmunderingen och bege sig i snöslasket till Stall Hesslingby. "Lilla" F hade hela ridhuset för sig själv och det är en lyx med stort L kan jag säga. Att kunna rida utan att behöva se upp för andra ekipage och kunna ta ut svängarna ordentligt utan att bli avbruten. Det var en lycklig dotter som satt på hästryggen :-). Sedan mocka, mocka och mocka för att sedan ila vidare till Donken. Ja, det ÄR ingen bra föda jag vet, men när tiden inte räcker till är det ändå räddaren i nöden då man har en hungrig och trilskande tonåring i bilen. Slapp hemma en timme sedan var det dags för dottern att fara till "sitt" stall och rida lektion. Japp, inte så mycket egentid i dag, men tid tillsammans med min älskade dotter och det är mys.

Inga kommentarer: