onsdag 3 mars 2010

Torsdagsreflektion

Min Torsdags Reflektion handlar om häst och vinter. Kan säga att det inte är den roligaste kombinationen detta år med den intensiva kylan och snö i massor. Det finns absolut INGA ridstövlar/kängor som håller fötterna varma ordentligt, INGA vantar som håller måttet vad gäller värme samtidigt som de ska fungera som bekväma ridhandskar och INGA ridhus som inte är råkalla. Visst låter det läbbigt ;-)! Ändå älskar vi hästar jag och "lilla" F och att vistas i deras miljö så ofta vi bara kan. Den här veckan är vi hästvakt så det är ridning x2 som gäller. Sedvanliga ridlektioner i "vårat" stall och sedan gasen i botten till Hesslingby för gos, bus och träning tillsammans med Flizan. Värmen i hjärtat jag känner när jag vistas tillsammans med hästar får mig att tina upp hur urrigt och kallt det än är. Sedan kan jag ju skvallra att den varma bastun som väntar på oss hemma hjälper till också ;-).

7 kommentarer:

sinneskatten sa...

Precis ! vi behöver varandra vare sig det gäller människor eller djur.
Glädjen att få känna sig behövd åt båda hållen är något som är oerhört viktigt.

Mikabella sa...

Vilken sör liten häst! Älskar ponny skimmlar!

Håller med dig till fullo. Det finns verkligen inte några stövlar/skor som håller måttet! Man sitter ju så stilla med skänkeln, ;) så det känns verkligen som två isklumbar när man hoppar av...Ja just det...Hoppa av....Man fasar för varje gång. Aj vad ont det gör att landa på den hårda marken med iskalla fötter.. :(

Kram till er båda och lycka till med hästpasseriet :) Härligt med all tid ni får tillbringa tillsammans!

Helena sa...

Djuren är verkligen ett viktigt inslag i livet -vilka djurslag de än är- men just hästar är inget som jag är speciellt bekant med. Jag har kanske suttit på en hästrygg ett par gånger i hela mitt liv, men jag har aldrig riktigt fastnat för dem på det sättet även om jag tycker om hästar. Ha en bra dag!

Marie-Louise sa...

Vad mysigt det låter med hästarna och du och din dotter. Fint intresse ni delar. Trots kylan så låter det härligt och sedan avsluta med en varm bastu. mmmmm
Ha en bra dag, vännen

Pumita sa...

Ja, det måste vara ett elände och ni ena självplågare av stora mått! Har en hästtjej i min närhet och har lite svårt att förstå ibland men så länge hon älskar det kommer hon inte att frysa ihjäl. ;)
Härligt med ett gemensamt intresse!

Pennelina sa...

Tur att det börjar våras :-) När jag bodde i Norrland hade vi många vintrar som denna och då var det filtade yllestövlar som gällde - i stora storlekar så man kunde ha lager med socka inuti! Detta tillsammans med trästigbyglar.

Händerna gömde man i långärmade ylletröjor eller lottapälsar, förutom i tjocka handskar.

Vilka minnen man har :-)


Kram!

Viola sa...

Hester er så veldig flotte dyr. Men jeg har aldri vært vant til dem, har ridd bare en gang på hest og en gang på ponni. Det er dumt, for jeg synes det høres så herlig ut å kunne ri.. Men jeg ville blitt redd at jeg skulle ramlet ned, er sikkert en vane det der.. :)