måndag 1 mars 2010

Tillbakablick - Mars 2009

Tillbakablick är en fotoutmaning där vi ska bläddra tillbaka i våra arkiv från 2009, välja ut ett foto som vi inte tidigare använt på bloggen och sedan skriva några rader omkring bilden och eventuellt även göra en reflektion över månaden det året.

Mars månad är fjällmånad för mig. Jag och la famiglia älskar skid- och brädåkning så varje år far vi till fjälls. När "lilla" F var en liten plutta (3 år) ställde vi henne på skidor första gången och på den vägen är det. Då tillbringade vi skidsemestrarna i Sälen, men de senaste fem åren är det Idre som gäller. Här är en bild från sportlovet förra året. Jag tar en välbehövlig paus och vilar mina ben en stund. Då passar jag på att fota (självklart är kameran med hela dagarna i ryggsäcken) "lilla" F som susar förbi i stora sittliften.

4 kommentarer:

Halloj världen! /Inger sa...

Härlig bild! Det var evigheter sen jag var på vintersemester. När jag såg OS (första veckan när solen lyste över de tävlande) blev jag faktiskt riktigt sugen... Annars längtar jag efter våren nu! :)

Anne-Lie sa...

Att åka på skidsemester är väl en passande aktivitet en marsmånad!

Hanna sa...

Riktigt häftig bild!!! :-D Och fint väder såg ni ut att ha också... ;-)
Åh Idre, vad kul, dit ska vi om två veckor... ;-) Men vi har aldrig varit där förut... Så det bir spännande!!! :-P Branäs och Lofsdalen är de ställen vi "provat på" innan... ;-)
Kram!!!

Eva-Marie sa...

Häftig bild och trevlig berättelse.