onsdag 3 mars 2010

Torsdagsfoto/Ovanför Dig

Har du aldrig haft längtan efter att kunna flyga som fåglarna? Det har jag och ofta dessutom. Att ha stora vingar som skulle kunna lyfta mig högt över hustaken. Där uppe i tystnaden skulle jag segla med vindarna och spana ner på det hektiska livet. Om längtan pockar på skulle jag be mina breda vingar färda mig till mitt underbara Sunne. Där skulle jag tillbringa dagen i lugn och ro och njuta av de värmländska skogarna. På eftermiddagen skulle jag glida hem igen till min lilla la famiglia och sedan bre mina vida värmande vingar omkring dem. Torsdagsfoto.

21 kommentarer:

Shannara sa...

Snygg bild OCH härlig text till! =)

Maria sa...

Underbar bild och mycket fin text!
Visst skulle man vilja vara en fågel ibland :)
Ha en bra torsdag!

Munin sa...

Riktigt snyggt fotat och en bra skriven text!

Marie-Louise sa...

Vackert foto med underbar text till. Kunde känna hur jag flög iväg för en stund. Ha en bra dag, vännen.

Mona sa...

Jättebra bild! Visst skulle det vara underbart om kan kunde få sväva omkring där uppe och titta på världen ur fågelperspektiv.

Gunsside sa...

Herlig foto, og en vakker tekst, hvem vil vel ikke sveve litt.... ;)

ninoj sa...

Vilken bild! Underbart att man ser alla pennorna i fåglens fjäderdräkt.
Kanonkort!

Annelie sa...

Tack för din kommentar på bloggen! Vilket härligt jobb du har! Så mycket glädje dessa små embryon kan bringa. Efter år av besvikelser måste detta vara höjden av lycka, när allt går bra!
Jovisst får man se en del elände, men också mycket glädje, och det finns inget som är så tillfredställande som att faktiskt få vara med och rädda ett liv. Det är en adrenalinkick som inte går av för hackor.
Kram från Annelie

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Vackert, säger jag bara ;).
Ha en fin torsdag!
Xini Björnmamman

Photos by Storm sa...

Snyggt. Sommar+havet+måsskrin= Mmmmmmm/Lis

Maria sa...

Vi har samma tema idag. Häftigt.
Din bild är nog snyggare:)
Ha en härlig torsdag!

Anonym sa...

Efter din fina text vill jag också vara fågel :)
Ha en fin torsdag.
/Helena

anki sa...

ja visst vore det härligt att flyga som fåglarna :-)

toppen bild, skarp och helt underbar :-)

ha en skön dag

Rantamor sa...

Oj så vacker och mjuk fågeln ser ut där den svävar.
Jättesnyggt fotat.
Och bra till temat.

Ha en bra dag.

Monica sa...

Vilket otroligt snyggt foto, det kan inte som mitt vara tagen med mobilen;-)
Ha det bra;-)

Cecilia Artista sa...

Så vackert du beskriver den fria fågeln som flyger omkring uppe i det blå. Jag tar gärna en flygtur med dig!
Bilden är kalas också!

mimmi sa...

Vilket vackert foto du har i dag på temat :) bra fånga i farten :)

Pialotta sa...

Jo du det har jag oxså funderingar på.. hur det skulle vara att ha den förmågan.. vilken härlig luftande bild på måsen, var det väl?
Du skriver Sunne.. är du uppväxt där eller du har anor därifrån? Min morbror/moster bor i Sunne liksom min kusin. Själv har jag bara hört talas om hur vackert det är där genom min mamma och mormor bl.a som varit där några gånger.
ha de bra och dröm vidare i dina svävande drömmar:-)

Själv skippade jag Torsdagsreflektionen denna torsdagen.. blir lite väl maffigt ibland med två inslag.

Hedwig sa...

Visst vore det härligt att kunna flyga som en fågel, eller sitta som en fluga i taket ...
En riktigt fint fångad mås.

Ingela´s blogg sa...

Så härligt du skriver. Jag längtar. Kram

Viola sa...

Vakkert bilde, den er så hvit, ren og pen! Jovisst, har tenkt mange ganger på å fly som en fugl....!! ;) Den eneste flyturen jeg kan få, som en fugl med vinger, er når jeg lytter til min cd med meditasjon, der man bl.a skal se for seg at man er en fugl, og fly!! Det var faktisk ganske så herlig! :))