tisdag 9 mars 2010

SIMsalabim..........................

................och så var det adjöss med min iPhone!!!! :-(. Hur trött blir jag inte på mig själv. Grrrrr! Tappade ner min tre veckor "gamla" (ja du läste rätt, bara tre veckor) mobil i en hink med vatten i dag. Totalt haveri av alla funktioner. Ingen vits att laga, bara att kassera enligt supporten. Såååååå känslig är denna typ av telefon. Arghhh!!! Det knasiga i kråksången är att när jag var i färd med att köpa ny mobil hade jag bestämt mig för en Ericsson Satio, MEN........försäljaren var en VÄLDIGT BRA försäljare och vips så hade jag införskaffat mig iPhone 3GS. Efter bara en vecka ångrade jag mig och påtalade det hemma. Tycker inte det är en bra telefon att ringa med. Visst, den har väldigt många bra funktioner och många roliga applikationer, men just telefunktionen är jag missnöjd med. Väldigt svårt att starta/svara om nå´n ringer och jag sitter i bilen med ena handen på ratten. Fixar inte att med bara en hand toucha igång, måste hålla med ena handen och toucha med den andra. Sedan är det knepigt att se om nå´n har ringt eller lämnat ett meddelande. Då måste jag gå in i menyn. Kasst! Så................nu tror säkert maken att jag med flit badade min iPhone, men det gjorde jag faktiskt inte, ha, ha. Tack och lov så har jag drulle försäkring på hemförsäkringen så jag får tillbaka i stort sätt alla pengarna. Imorgon ska en ny inhandlas och det blir en touch mobil igen, men en Satio eller den allra senaste Ericsson mobilen Vivaz (som släpps i morgon). Så det kan gå!

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, ibland är det inte lätt ... jag spolade bort min mobil i toan ... hur klumpig får man vara? Vips .... borta var den!
:)

Marie-Louise sa...

ojoj, vilken otur eller tur i oturen. Nu får du köpa den du vill ha. Inget ont som har något gott med sig. Kram på dig.

Hero sa...

Så det kan gå...bra ändå att du nu får chansen att välja en ny som du gillar bättre:)kram

Anonym sa...

Jag har också lyckats bada mobiler... förstår inte varför de inte gillar det. Finns det något skönare än ett avslappnande bad efter en lång och ansträngande dag?
Hoppas din nya mobil inte är lika kinkig för vatten.

Ingela´s blogg sa...

Ja du, jag har alltid tyckt att de nya är så "hala". Maken tappade sin när han skottade så jag tillbringade säkert 20 minuter med att ringa hans telefon. Han hörde den inte och hittade den inte. Nu är den nyinköpta i en liten väska. Själv har jag en gammal hederlig som bara går att ringa med. Inte så rolig men hederlig.

Viola sa...

Huff da, så uheldig du var! Men bra at du hadde forsikring på den og får tilbake penger, om ikke alle! Lykke til med nytt kjøp!! :) Håper du ellers har det bra, skal lese litt nedover i bloggen din nå. Klem fra meg! :)

Hedwig sa...

Hihi, jag har badat både mobiler och kompaktkameror, med varierat resultat. Bra att du hade en drulleförsäkring. Bu för säljare som prackar på en fel saker.
Ang min WW-nattbild - inget stativ i egentlig mening, bara ett broräcke.