måndag 5 juli 2010

Helt Galen

Den kommer bara över mig ibland. När jag minst anar den. Påminner mig om min lyckliga stjärna. Sköljer över mig som en våg. Lyckokänslan. Ja, jag är så lycklig. Lycklig för att du är min. Lycklig för det vi har tillsammans. Älskar dig C! Kanske det sticker i någras ögon av detta inlägg. Kanske några känner avund och missunnsamhet. Gudarna ska veta att även jag har en tung ryggsäck att bära, fylld med livets mindre angenäma ingredienser. Jag tror att dessa erfarenheter gjort mig mer lyhörd och tacksam. Gett mig förmågan att se, höra och känna bättre. Kunna ta till vara och njuta när livet ler. Inte ta nå´t för givet. Nu är det 39 mil mellan dig, min älskade man, och mig i en hel vecka. Längtar redan till fredag då din semester börjar och du kommer hit till oss igen. Ska ta hand om dig med hull och hår :-).

3 kommentarer:

Monica sa...

Kära Mie, hur många tror du kan sjunga om sina män.....helt galen i dig....lockar mig till glädje varje dag....? Men jag VET att både du och jag är sååååååå tacksamma över våra män. Vi vill inte för något i världen "byta" bort våra underverk-som ger oss sååå mycket kärlek, ömhet, vänskap m.m. Tänk vad lyckliga vi är!!!
Stor varm ärlig kram från din vän Monica.
PS: vi vet det också...*fniss*....och vi är såååå tacksamma över det också.

Monica sa...

Det blev mycket tacksamma....*fniss*....

Marie-Louise sa...

Mie, min vän jag kan bara säga att jag är avundsjuk på din underbara kärlek och jag önskar att jag fick chansen att visa min (ex) man att det är så jag känner för honom. Av min sjukdom har jag också kommit till insikt vad man ska uppskatta här i livet och min största önskan är att få en ny chans av min man och visa honom hur mycket jag uppskattar livet vi haft och skulle komma att ha, honom och samvaron tillsammans. Jag skulle göra precis som du, visa honom min kärlek på alla möjliga och tänkbara sätt. Jag håller med dig om att livets prövningar ger oss möjlighet att se på livet med andra ögon. kram på dig