torsdag 22 juli 2010

Boktips

Mia Skäringer, ett humoristiskt fenomen i mina ögon. Vilken kvinna!!!!! Alla ni stå upp män kan slänga er i väggen! Japp, det är min uppfattning efter att ha läst den här boken. Hade inte tänkt läsa den från början eftersom jag inte är speciellt förtjust i denna typ av humor. Kort, snabb och med mycket sexistiska inslag. Bokens titel (Dyngkåt och hur helig som helst) tilltalar mig inte heller. Ack så fel jag hade. Vilken himla tur att min kollega A gav mig boken innan vi skildes för årets semester. Livets allvar med skilsmässor, alkoholism, barnuppfostran, nya familjekonstallationer, självkänsla och medkänsla. Utsatthet, utanförskap och ångest, men också kärlek, värme och tvåsamhet. Allt beskrivs på ett underbart sätt. Rakt och naket men ändå med glimten i ögat. Jag suuuuuuger i mig varenda ord. Ord som känns så äkta, ord som kommer stanna kvar efter det att boken hamnat i hyllan igen.

Inga kommentarer: