tisdag 20 juli 2010

Närgången

En egenskap jag har lite svårt för hos människor. Jag tillhör dem som har en ganska stor osynlig "kom inte för nära" zon. När jag väl lärt känna en människa suddas dock denna zon ut och jag vill gärna vara nära. Jag funderade på detta häromdagen då jag fotade flugor. Så fort jag kom en aningen för nära flög de. Suck, stön och stånk. Bara att rigga kamera och stativ på ett nytt ställe och hoppas på bättre tur. Undrar om flugor har en "kom inte för nära" zon. Eller är de bara rädda att jag har en flugsmälla med mig ;-). Ja, jag vet..............jag funderar på mycket konstiga saker i bland ;-). Märks att huvudet är rensat från alla måsten, alla krav och all stress. Semesterhjärnan är påkopplad och den kräver inte så djup och seriös stimulans, ha, ha.

Kanin är begåvad. Och han har Hjärna. Jag antar att det är därför han aldrig begriper någonting.
(Nalle Puh/A.A. Milne)

5 kommentarer:

Annelie sa...

Herregud vilken bild! Superhäftig!
Vilka underbara färger och vilken skärpa, du är en mästerfotograf.
Min fotokurs verkar inte bli av, jag har inte hört ett dugg, men det är klart att jag hoppas än....
Jag törstar efter kunskap!
Å andra sidan kan du kanske lära mig ett och annat i höst...*skratt*

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Godt å la hjernen få bruke tid på slike små ting vi til vanlig ikke har tid å tenke på :) Dette var et utrolig flott bilde av fluen, og så pene farger da. Fortsatt fin sommer :)

Cecilia Artista sa...

Riktigt härligt makro! Och vilka fantastiska färger - det gillar jag!
Dessutom kom du ju riktigt nära.
Ha det skönt!

Monica sa...

Wow, vilken bild!!! Måste nog erkänna att de "sätter" igång mitt tänkande" också.......hur nära ska jag tillåta denna människa med något "konstigt" framför sig komma?......Men Mie, bilden blev såååååå bra!
Glasspanelen anlänt, så här ska du veta är det är liv i luckan. Inte många lugna stunder.....Lufsen & jag stupar i säng på kvällarna! Var kommit fram till att SMÅ barn ska man ha när man är liiiiiite yngre.....*fniss*.....
Jag hoppas att du har det bra & att det går bra med målningen.
Njut och var rädd om dig!
Äkta varma sommarkramar från mig.

PS: Vilken tur att Pälsmössan "hittade" er!

Annelie sa...

Okey, jag får väl inte ge upp ännu då vad gäller kursen, jag ska gå på Folkuniversitetet....
Visst, fotobrallorna var det ja!
Jag ska vara redo!